Hypermobiliteit en paardrijden is dat nog wel te combineren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:39

Dan zijn volgens mij deze beugels als ik alles goed begrijp: http://www.horsebalance.nl/stijgbeugels.html Ken iemand die heeft ze voor haar knieën en rug.

Ik vind een dameszadel eigenlijk wel een goeie oplossing voor je, eerlijk gezegd. Anders een 'steiler' zadel met een diepere zit.

F_inley

Re: Hypermobiliteit en paardrijden is dat nog wel te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:50

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:51

ts: thanks voor medeleven _/-\o_
Het is nu eenmaal nie anders dus we hebben ermee leren leven ;)

Ik ben dus ook expres niet begonnen over zadel :n . Bij mij weet ik dat het daar gewoon niet aanligt doordat ik de afgelopen -tig jaar meerdere paarden heb gereden met verschillende zadels, zelfde paarden met verschillende zadels en bij mij ging het daarmee niet "over / minder / fijner". Het ligt (bij mij) gewoon mijn lichaam, de beweiging en duur van rijden en dat pas ik dus aan :D
Ik heb dus verder geen extra kosten oid hoeven te maken, gelukkig ;)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:01

Bralindy schreef:
Dan zijn volgens mij deze beugels als ik alles goed begrijp: http://www.horsebalance.nl/stijgbeugels.html Ken iemand die heeft ze voor haar knieën en rug.

Ik vind een dameszadel eigenlijk wel een goeie oplossing voor je, eerlijk gezegd. Anders een 'steiler' zadel met een diepere zit.

Bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:08

Hier spijtig genoeg ook ervaring (fibro & hypermobiliteit).
Spijtig genoeg ook niet echt een oplossing .. Wel gemerkt dat het met de jaren erger wordt en dat stijgbeugels met vering veel verlichting bieden. Maar ook verschillende zadels gehad, zadel wat ik nu heb zit ik heel fijn in, maar toch blijf ik moeite houden met zware inspanningen (springen bv., of lange buitenritten). Heb besloten om niet meer te proberen, en de pony gaat nu voor de koets. Kan ik op die manier fijn lang de bossen in zonder zelf achteraf met problemen te zitten, ik kijk er nu al naar uit (pony heeft 1x voor de koets gestaan en heb net zelf een koetsje aangeschaft) :Y) Verder ben ik wel van plan om er nog op te stappen, maar dan gewoon voor het plezier, en niet omdat hij de beweging moet hebben... Dan kijk ik gewoon wat ik zelf aan kan of waar we zin in hebben, werken doet hij wel voor de koets ;)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:24

[***] schreef:
Hier spijtig genoeg ook ervaring (fibro & hypermobiliteit).
Spijtig genoeg ook niet echt een oplossing .. Wel gemerkt dat het met de jaren erger wordt en dat stijgbeugels met vering veel verlichting bieden. Maar ook verschillende zadels gehad, zadel wat ik nu heb zit ik heel fijn in, maar toch blijf ik moeite houden met zware inspanningen (springen bv., of lange buitenritten). Heb besloten om niet meer te proberen, en de pony gaat nu voor de koets. Kan ik op die manier fijn lang de bossen in zonder zelf achteraf met problemen te zitten, ik kijk er nu al naar uit (pony heeft 1x voor de koets gestaan en heb net zelf een koetsje aangeschaft) :Y) Verder ben ik wel van plan om er nog op te stappen, maar dan gewoon voor het plezier, en niet omdat hij de beweging moet hebben... Dan kijk ik gewoon wat ik zelf aan kan of waar we zin in hebben, werken doet hij wel voor de koets ;)

Vervelend voor je, fijn dat je nu een goeie oplossing heb.

Seltje

Re: Hypermobiliteit en paardrijden is dat nog wel te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:29

Hier alleen hypermobiel, ik ben een echte dressuurruiter, dus lange bosritten doe ik niet, maar ik kan bewust niet zitten op een diep zadel.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een enorm vlak dressuurzadel, en ik heb verende stijgbeugels (van stübben). En ik heb het gevonden: een ouderwets stubben zadel is voor mij ideaal.