Paard niet duidelijk kreupel. Buigproef toch positief.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: paard stijf of toch pijn in hals, rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:56

Vaak is naar de kliniek toe een stuk goedkoper dan ze aan huis laten komen en is de apparatuur een stuk beter als het inmobiel is.

Voor mijn merrie ben ik rond de 140 euro kwijt voor foto en echo's maar dat is wel nacontrole van de operatie en dus een gereduceerd bedrag. (Dap bodegraven)

Mijn merrie was na de operatie goed scheef, een osteopaat heeft haar toen los gemaakt en dat zorgde ervoor dat ik de scheefheid eruit kan rijden.

Heel veel succes! Ik kan altijd foto's aanraden. Je van raden wat er zit maar zeker weten is toch fijner!

Flame25

Re: paard stijf of toch pijn in hals, rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 11:07

Het nadeel is dat er hier in de buurt maar weinig zit. Ook is mijn paardje niet trailermak. Wel een paar keer er op geweest, maar heeft er schrik van. Dus qua stress vind ik het wel fijn om thuis te ontvangen. Ook heb ik zelf geen e rijbewijs, vader wel en broer ook.
Had ook al ergens gelezen dat een mobiel röntgenapparaat wat mindere kwaliteit heeft.
Ik hou ook niet van raden hoor, probeer toch mijn vader te overtuigen. Misschien dat ik maandag de dierenarts nog even over bel.

Flame25

Re: Paard niet duidelijk kreupel. Buigproef toch positief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:10

Zou dit ook nog hoefbevangenheid kunnen zijn? Dit is vorig jaar ook geweest namelijk. Kunnen paarden eigenlijk wel hoefbevangen zijn aan 1 been?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:36

Hoi Flame,
ik begrijp dat het inmiddels niet veel beter gaat...

Hoefbevangenheid wil nog wel eens in 1 been optreden. In principe "zit het in het bloed" en lopen alle 4 de hoeven gevaar, maar het blijkt nog wel eens, dat het ene been meer ellende krijgt dan het andere been (of bij een lichte bevangenheid: maar 1 been last).

Sterkte!!

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:52

Het gaat iets beter. Maar ze loopt nog steeds niet goed. Dus dat kan dus nog wel. Morgen komt er een hoefsmid bij haar kijken. Dus even afwachten wat die er van gaat zeggen.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:00

Ik kan je ook vervolgonderzoek aanraden!
Mijn pony liep niet rad, niet echt kreupel. Buigproef was positief, in elk geval niet slechter.
Maar met róntgenfoto's en scan toch een fikse blessure ontdekt.

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:58

@ Arlando Helaas ga ik daar niet over. Mijn vader wil op dit moment geen röntgenonderzoek uit laten voeren. Dus zit nou te kijken wat ik anders allemaal kan doen om het te verhelpen. Helaas niet het ideaalst. Maar doe echt mijn best voor mijn paardje!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:12

Misschien moet je je vader onderuit schoppen en hem zeggen dat je niet naar het ziekenhuis met hem gaat en ipv het ziekenhuis hem een paracetemol geeft.. wellicht verandert hij dan van gedachten }:)
Sorry, ik bedoel het niet vervelend, maar wat naar voor je dat je afhankelijk bent van je vader.

Het bedrag dat jij noemt voor foto's, dat zou betekenen voor been/rug foto's? Maar voor zover ik weet heeft je DA al vastgesteld in welk been het zit? Als alleen die op de foto/echo moet, kom je niet zo maar op 400 euro uit joh. Daarnaast kan je in overleg met de kliniek bepalen hoeveel foto's er worden gemaakt of dat er per foto wordt gekeken of je nog meer foto's moet maken. Wellicht is het dan een mogelijkheid dat je het zelf kan betalen?
Ook zou ik je adviseren om wél naar de kliniek te gaan, wellicht met een klein roesje zodat jullie goed aankomen. Voor foto's krijgen ze sowieso een roesje en daarmee kan je dan weer terug.

Heel naar, succes!

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 17:30

Het is inderdaad vervelend om afhankelijk te zijn van iemand, die andere opvattingen en meningen heeft. Tja, denk helaas niet dat mijn vader verandert in zijn standpunt. Volgens mij gaat het niet echt om het geld, dus of ik het nou wil betalen of niet. Is ook niet echt de vraag.
Mijn dierenarts had het over foto's van het onderbeen en de hoef. Als ze daar niet genoeg op kunnen zien, dan ook nog een echo van de pees. Zij zei dat je dan ongeveer tegen de 500 euro aan zit. Maar ook al zal het maar 100 euro kosten, dan denk ik ook niet dat mijn vader het zal doen helaas.

De da heeft vastgesteld dat het in het rechtervoorbeen zit.
Tja en zelf heb ik niet de mogelijkheid om haar even naar de kliniek te brengen ( heb zelf geen e rijbewijs) en wil dit eigenlijk ook alleen maar doen met toestemming van vader.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:49

Ligt er een beetje aan hoeveel foto's ze maken en naar welke kliniek je gaat.
Ik zou eens rondbellen om te vragen.

Volgens mij was ik voor 8 foto's (compleet van bekken tot hoef) + scan, sedatie & consult +- 500 euro kwijt.
Stomme vraag misschien, maar waarom betaal jij het niet als je vader het niet wil? Of is het paard echt van je vader?
(weet natuurlijk ook niet hoe oud je bent enz.)

Maargoed.. als je een paard aanschaft weet je dat er dierenarts kosten kunnen komen

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 19:09

Vandaag is een vervangende hoefsmid langs geweest. Zijn mening was dat de verdikking van de pees, eerder littekenweefsel is van een eerdere verwonding. Hij dacht zelf toch aan hoefbevangenheid, maar dan heel licht. Advies was 50 kg afvallen en arnica druppels gebruiken.

@ Arlando Het is wel mijn paard, ik heb haar gekregen van mijn vader. Hij betaalt de kosten en zorgt voor haar. Hij staat ook bij hem op de boerderij. Ik ben 25 jaar en woon dus niet meer thuis. Ik heb zelf niet veel geld te besteden, wegens arbeidsongeschiktheid. Ik heb dus een uitkering. Opzich zou ik het wel willen betalen, maar wil haar eigenlijk alleen naar de kliniek hebben met toestemming en liefs hulp van mijn vader.
Mijn vader ziet zelf niet in dat röntgenfoto's maken, het beste voor mijn paard is. Ik ben bang dat dat ook niet gaat veranderen.