Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brendaaaa schreef:Nou, een paard heeft wel degelijk een dag-en nachtritme hoor!
Ik ben altijd redelijk vroeg op stal (rond 8.30 uur) en de meeste paarden liggen dan in de stal te slapen. Ze hebben dan wel aan eten gehad, maar toch slapen ze allemaal. De rest van de dag is dat niet het geval.
Gambler21 schreef:Hallo,
ik zou graag jullie meningen horen over het volgende:
ivm een nieuwe baan gaat het regelmatig gebeuren dat ik halverwege de ochtend moet beginnen met werken en pas savonds later klaar ben. Nou vraag ik mij af of het voor een paard kwaad kan om bijvoorbeeld smorgens om 6 uur al gereden te worden? Het paard staat dag en nacht buiten op gras en wanneer nodig onbeperkt hooi, krachtvoer geef ik altijd na het werken. Met voedertijden hoeft dus eigenlijk geen rekening gehouden te worden. Is het voor het paard verwarrend als het ineens met regelmaat zo vroeg gereden gaat worden? Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.
Groetjes

KimD schreef:Dat is inderdaad een stalritme, mijn paarden staan 24/7 en vaak als ik 's nachts langsga staan ze nog gras te knabbelen. Meestal hebben hun hier 's middags een siësta tussen 12.00 & 16.00, dan is het in de wei het warmst en doen hun liever zo min mogelijk.
Edit: Tijdsbesef, ze mogen het dan niet hebben ze kennen wel degelijk de klok.
Brendaaaa schreef:Nou, een paard heeft wel degelijk een dag-en nachtritme hoor!
Ik ben altijd redelijk vroeg op stal (rond 8.30 uur) en de meeste paarden liggen dan in de stal te slapen. Ze hebben dan wel aan eten gehad, maar toch slapen ze allemaal. De rest van de dag is dat niet het geval.

inochiyo schreef:Is je paard wel al helemaal wakker op dat uur? Wat als hij met het verkeerde been uit de stal stapt? hij heeft er 4 dus die kans is groot.heeft hij soms last van een ochtend humeur?