Pony springt verkeerd aan tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:01

Zou zeggen probeer het eens :) Het doel van het naar buiten draaien is dat je haar met jouw heup de ruimte geeft om juist aan te galopperen. Als het echt aan je zit ligt is het wel raadzaam om even te kijken of je in de andere gangen wel goed zit, of dat je haar daar ook onbewust belemmert.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:03

xmaudieee schreef:
Min instructice zei: probeer de galop hulp te geven als je ziet/voelt dat het paard zn binnenbeen optilt, dan springen ze 9 van de 10 keer goed aan. Dit wel in een volte met correcte stelling etc. Bij minnpony hielp dit erg goed. Succes!

Inderdaad, deze heb ik ook al eens gehoord op een dressuurstal waar ik stage heb gedaan. (Deze tip was ik helemaal vergeten intussen :o ) Ik vond het toen wel moeilijk om de hulp op het juiste moment te geven, want paard reageerde soms wel traag.

Misschien kan je iemand eens laten filmen, dan kan je misschien zelf zien wat je fout doet

Zandro

Re: Pony springt verkeerd aan tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:38

Truckje kan zijn op de volte: volte eerst verkleinen en daarna bij het vergroten van de volte laten aangalopperen. Wat ook goed werkt is een drafbalkje op de grond in de volte leggen. Over de balk draven en direct daarna aanspringen in galop.

succes!

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 19:44

Bedankt allemaal

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:49

Probeer op een volte aan te springen en hem daaraan goed aan je binnenbeen te zetten en buitenschouder te begrensen, met je binnen teugen zo goed als niks doen anders trek je het paard snl scheef een uit balans en zl hij nooit goed aanspringen, als dit allemaal voor elkaar is laat je hem op je buitenbeen aanspringen en is het voor het paard zo goed als onmogelijk om verkeerd aan te springen.

homarxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:49

Op stal stond er een paard stond er een paard met net hetzelfde probleem. Bij haar hebben ze toen gewoon veel geoefend door voltes te rijden en dan aan te springen, met juiste stelling, en wanneer dit niet lukte een kleinere volte rijden waardoor ze minder geneigd was verkeerd aan te springen. Ik weet niet of het bij jou zal helpen maar het is het proberen waard!
Wat zegt je instructrice hier trouwens van?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 20:03

Op het moment rij ik geen les!
Maar voorheen moest ik op de volte aanspringen en dat gaat de ene keer goed en dan weer fout!
Nu ga ik met jullie tips aan de gang ben benieuwd of het werkt want wil heel graag een eerste wedstrijd met haar starten dat heb ik in de planning voor volgend voorjaar

homarxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:35

Misschien toch overwegen om terug les te nemen, want dat kan toch echt veel schelen!

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 21:22

Ja maar ik kan nu even geen les nemen Dat staat ook in de openingspost!
Dat ga ik binnenkort zeker weer dorn