troi schreef:Misschien is deze pony wel geschikter als menpony..
Jammer genoeg heb ik daar de kennis en het materiaal niet voor .
Zoontje durft trouwens niet meer op de pony te rijden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PaardjesFan1 schreef:je kan een ervaren ruiter op de pony zetten met bijzetteugel of slof met stang en trens bit
ik denk dat hij na een paar weken wel weer wie er dan de baas is
Traber schreef:Je kunt haar toch gewoon verkopen,en er eerlijk bij vertellen dat ze streken heeft onder het zadel?
Misschien wil iemand haar wel zelf voor een karretje beleren,of er een veulentje bij fokken oid.
Ik zou er nu geen geld meer aan spenderen,gewoon eerlijk zijn naar de koper toe.
Niet iedereen wil rijden.Kans is wel dat je er wat minder voor krijgt,maar laten staan kost ook geld.
Is niet aanvallend bedoeld!! Maar ik ken dit probleem helemaal,
Charityyy schreef:Mag ik vragen waarom je zo'n jonge pony hebt gekocht voor een ruiter wat nog net van de manege af komt (4 jaar rij ervaring op een manege knol is toch echt een wereld van verschil bij een pony die zo jong is en nog een hele boel moet leren + geen plank is van manegepony zijnde) ?
Ik had een oudere pony gekocht, die al wat meer kent en juist de ruiter wat kan bij brengen want in dit geval moet de pony nog veel leren. Ookal is hij 3 veel kennen zal hij nog nietIs niet aanvallend bedoeld!! Maar ik ken dit probleem helemaal,
Een kennisje van ons kocht ook een jonge pony, meisje ook net klaar op de manege lessen en was toe aan "uitdaging" nou... die kreeg ze. Pony was in het begin echt lief en mak maar na een poos was hij het beu (ze miste de rij ervaring voor zo'n jonge pony) en ging ook bokken, de boel verstieren ed. Pony kwam ook maar 1 keer uit zijn hok per dag om even een uurtje te rijden met haar en moest daarna op stal. Had maar 2 buurtjes en kwam alleen in de zomer op wei bij ons. Ze zette het door en het werd alleen maar erger die pony kreeg gewoon een hekel aan rijden. Nou pony verkocht. Na een paar weken hebben ze een nieuwe (oudere) pony aangekocht, die erg rustig en vertrouwd was en nu leert ze pas écht paardrijden. Op een oude fiets moet je het leren klaar.![]()
In't ergste geval krijgt je zoontje nu een hekel aan paardrijden of een grote angst en dat zou toch jammer zijn?
.. Maar gaat hij zomaar uit het niets bokken of als hij alleen achter een pony aan wil of moet aangeloperen of...? PaardjesFan1 schreef:mischien moet je haar een beetje aanpakken en een ander bit in doen
mischien ook haar rug controloeren of met lange teugels er achter lopen met wat scherper bitje?
PaardjesFan1 schreef:IK BEN INDERDAAD NOG MAAR 11
MAAR IK HEB AL 6 JAAR RIJERVARING
DUS JE HOEFT NIET banketstaaf TE DOEN