12345a schreef:bambolina schreef:Dat is het hele punt van les nemen. Als je echt een goede instructrice hebt kan die je ten eerste helpen met het vaststellen waar het probleem precies ligt, vervolgens je leren hoe je er mee om moet gaan.
Hoe is je pony aan de hand? als je er bijvoorbeeld mee wandelt, trekt ze dan aan het touw of loopt ze netjes achter je aan?
overigens vind ik slaan met de longeerzweep echt not donedaar is ie niet voor..
Zelfs mn lesgevers weten niet wat ze met dr aanmoeten..
Niemand krijgt dr vooruit in de bak...
Aan de hand is ze net als buiten, heel druk en vrolijk. Ze is heel eigenwijs, ze sleept me overal heen....
ik kan natuurlijk niet zien hoe dit in het echt gaat maar het eerste wat in mij op komt is een probleem met respect. Als je pony jou niet als leider ziet trekt ze haar eigen plan en doet ze wat ze zelf denkt dat het beste voor haar is. Dit is niet zomaar koppigheid, maar overlevingsdrang. Ik zou dan denk ik als ik jou was je een beetje gaan verdiepen in de omgang met het paard, je kan bv met oefeningen tijdens het poetsen al respect winnen van je paard. Ook lekker een beetje grondwerken, slecht gedrag negeren en goed bedrag belonen etc.
Dit alles natuurlijk als je er zeker van bent dat er lichamelijk echt niks mis is!