Mijn paard galoppeert verkeerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:43

Je zecht zelf ook : draven kon je bijna niet, zoveel pijn dat je had. Maar waarom doe je het dan toch en ga je ook rijden enz.., als je weet dat je pijn heeft..!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:44

Niet zo hard allemaal zeg....Dit is gewoon ontwetendheid van TS
Oke ik schrok me ook rot in de eerste paar seconden van het filmpje en moet ook zeggen dat ik hem niet verder heb gekeken, ik zal dan ook zeker geen oordeel gaan geven over het hele filmpje.

Maar wat ik heb gezien in de eerste seconden is inderdaad dat je paard flink vast zit. Het bokken en stampen naar jou is niet dat ie geen respect voor je heeft. Maar je paard wil duidelijk aangeven dat hij jou hulpen niet kan opvolgen omdat het gewoon weg niet gaat dat het vreselijk pijn doet.
Ik zou er nu zeker niet meer op gaan rijden en ook geen grond werk.

Wat betreft DA of ostheopaat heeft ieder zijn eigen mening en je kan dit op twee manieren zelf invullen welke keus je 'eerst' maakt.
Hoe zit je bijvoorbeeld financieel? Je kunt foto's laten maken en alles wat erbij hoord en dan te horen krijgen dat je paard vast zit.

Je kunt ook zeggen ik kies voor de ostheopaat of kraker geef hier €50,- aan uit en hij word gekraakt. Het kan zijn dat het opgelost is. Dan ben je €50,- kwijt maar wel goed resulaat, wel moet je er rekening mee houden dat hij/zij nog een keer terug moet komen. Of dit nogmaals geld kost ligt eraan wat je ostheopaat of kraker hiervoor rekend.
Wie weet ben je klaar.... of je krijgt het advies om toch naar de dierenarts te gaan.
Maar een ostheopaat of kraker komt zeker niet voor niets die kan je zeker helpen dat weet ik 98% zeker.

Wat betreft doorverwijzingen van DA naar Osth. of andersom ligt er ook aan met wie je te maken hebt natuurlijk. Niet elke DA of Osth. is het zelfde en heeft dezelfde denkwijze

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:49

Ruitje: even off topic: maar wat ben jij plezierig in je reactie. Zeer respectvol naar zowel paard als TS. Wordt ik echt blij van!

Chaos

Re: Mijn paard galoppeert verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:55

Jeetje meid!

Ik zou niet meer rijden en je paard voordat je er nog mee aan de gang gaat helemaal goed laten nakijken door een bekwame DA of op een kliniek.

Jouw paard is absoluut niet rad of zuiver, maar kreupel en dat duidt toch op pijn.

Of dat het nu uit de rug komt, of het bekken of artrose in de benen... Het kan van alles zijn maar je paardje kan zich onmogelijk lekker voelen. Laat het dier alsjeblieft goed nakijken. Van daaruit kun je dan weer verder gaan denken naar hoe en wat..

:)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:04

CoSnuf schreef:
Je kunt ook zeggen ik kies voor de ostheopaat of kraker geef hier €50,- aan uit en hij word gekraakt. Het kan zijn dat het opgelost is. Dan ben je €50,- kwijt maar wel goed resulaat, wel moet je er rekening mee houden dat hij/zij nog een keer terug moet komen. Of dit nogmaals geld kost ligt eraan wat je ostheopaat of kraker hiervoor rekend.
Wie weet ben je klaar.... of je krijgt het advies om toch naar de dierenarts te gaan.
Maar een ostheopaat of kraker komt zeker niet voor niets die kan je zeker helpen dat weet ik 98% zeker.

Volgens mij is het van belang om een goede diagnose te stellen voordat een behandeling start. Daar heb je een DA voor. Kosten besparen gaat imo niet op deze manier, als het paard bijvoorbeeld kissing spines blijkt te hebben, zijn het dure bezoekjes aan de osteo geweest voor je de diagnose had. Heb een soortgelijk geval gezien, word je niet blij van (het paard al helemaal niet).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:10

wat ik zie aan geen respect is een uiting van pijn....
en bij het toen, nu ! zie ik bij nu nogsteeds een paard wat stokkreupel is.
ik zou naar da&kraker/osteopaat in 1 gaan , ze bestaan ( bij mij in de buurt , weet niet waar je woont)
dat er opgestapt, en gelongeerd wordt snap ik ook niet, maar goed.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:12

riagr schreef:
Ruitje: even off topic: maar wat ben jij plezierig in je reactie. Zeer respectvol naar zowel paard als TS. Wordt ik echt blij van!

Word er een klein beetje verlegen van, zijn we toch niet meer gewend : aardige mensen op bokt :') .

Ik denk, als ik de vorige post van de TS zie, het vooral financieel lastig gaat worden, klopt dat TS of vul ik nu wat voor je in :o ?

Het ' voordeel' van een Osteo lijkt dat het zo'n 80 euro per behandeling kost en dus meevalt, vaak echter ( en dat was bij al mijn paarden, ben zeer tevreden over mijn osteo, voordat men denkt dat ik anti ben :+ ) heb je 3 behandelingen nodig. Je bent dan uiteindelijk even veel geld kwijt en heb dan nog niet altijd de juiste diagnose. Mocht de osteo in een keer het probleem oplossen ( wat mij als ik het filmpje zie sterk lijkt... ) ben je dus voor 80 tot 250 euro klaar.

Of, je osteo kan dit niet en dan kan je na die 250 nog steeds naar de DA :) .

Ik denk ook dat de TS niet de kennis ( en meid, dat is helemaal niet erg, hadden wij vroeger allemaal niet! ) heeft om in te schatten wat het paard nodig heeft en daardoor maar meteen 'bovenaan' in de zorgketen kan beginnen :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:15

ik zou zeggen : zoek een osteopaat, die ook dierenarts is ! heb er per pb wel 1.
hoef je ook geen keuze te maken .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:17

Ik zou zeggen, ga naar een kliniek ( zonder hoofdletters staat beter ;) ) , heb zelf goede ervaringen met Karianne ( da en osteo in een ) , maar die heeft toch ook geen rontgen ogen...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:20

ruitje schreef:
Ik zou zeggen, ga naar een kliniek ( zonder hoofdletters staat beter ;) ) , heb zelf goede ervaringen met Karianne ( da en osteo in een ) , maar die heeft toch ook geen rontgen ogen...

dat deed ik, omdat er misschien overheen zou kunnen worden gelezen
en nee, die heeft geen rontgen ogen. maar deze kan het paard beoordelen als een dierenarts, en als hij medisch uitgesloten heeft ( KS ) dan kan deze osteo toepassen.

dat waren geen hoofdleters, waren vergrote woorden

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:52

ruitje schreef:
Beste TS,

Allereerst: Ik kan zien dat je veel om je paard geeft, je hebt al veel bereikt en daar mag je zeker trots op zijn.

Ik schrik echter best wel van je filmpje, jouw paard geeft duidelijk aan veel pijn te hebben( en dat is geen gebrek aan respect, zoals je misschien zelf denkt) . Jouw paard is door de training van zijn spieren best wat vooruit gegaan, maar ik denk dat jij je paard met training nu niet meer kan helpen. Jouw paard mankeerd iets, en laat iedereen op bokt nu iets anders gaan stellen als diagnose ( je gaat van kissing spines, tot scheef bekken tot ataktisch horen ;) ).

Daar zou ik dus niet naar luisteren, ik zou 'm een keer laten checken door de DA, niet de osteo, die kan niet alles uitsluiten en geen foto's maken. Gewoon een keer opladen naar een goede kliniek en je hebt zekerheid :) .

Misschien blijkt er dan niks aan de hand te zijn, of blijkt je paard enorm geholpen bij een behandeling en is ze straks pijn vrij.... Of blijkt dat rijden geen optie is nu. Wat er ook uitkomt, je doet dan altijd het beste voor je paard... En volgens mij is dat ook wat jij wil :)

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:59

Ook ik schrik van dit filmpje. Ik zou je aanraden een dierenarts te raadplegen. Dit paard had en heeft zeker weten pijn.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:00

Sorry, er ging iets mis net. Ruitje verwoord het inderdaad precies goed. Ze zegt wat wij waarschijnlijk allemaal denken maar dan wel op een hele mooie manier. TS: Voor jou ook een compliment, je hebt heel veel tijd en moeite in Picasso gestopt, met neem ik aan de beste bedoelingen. Ik hoop dat je de middelen bij elkaar krijgt om je paard goed na te laten kijken en wens je heel veel succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:26

laten we wel zijn...het paard loopt al een stuk beter!Dus zo slecht doet TS het niet!
Ik mag de diagnose kissing spines niet maken begreep ik.Maar mijn vermoeden is er wel.
Maar dat is een beetje (een jaar of 35 )ervaring ;)
Ik zou er inderdaad een dierenarts bij halen die ook osteopaat is.(Sabine de Kok is een goede)

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:38

Wat een oordelen hier allemaal zeg!!
Laat ik eerst even zeggen dat ik word geholpen door verschillende professionele mensen, die hebben mij aangeraden om hem zo veel mogelijk beweging te geven...
Tuurlijk stap ik mijn paard in?
Hij heeft artrose in zijn achterbeen doordat hij als veulen ondervoed was. Ik wil natuurlijk het beste voor mijn paard. Weten jullie een goede osteopaat die ook dierenarts is, die een goede prijs heeft en naar België komt en die weet wat hij doet!
Jeetje zeg, sommige reactie hier! Precies of ik mijn paard mishandel. Ik vraag jullie gewoon raad, omdat ik even niet meer weet wat ik moet doen.
Hopelijk kunnen sommige van jullie het vriendelijk houden en mij helpen om een oplossing te zoeken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:04

TS als ik je verhaal zo lees zou ik ook naar een DA gaan.
Mocht je naar een osteopaat willen zou ik er als ik jou was wel een zoeken die ook DA is. Hier op de kliniek al vaak paarden gezien waarbij de osteopaat tegen de eigenaar heeft gezegd dat er van een bepaald deel foto's gemaakt moeten worden.
Eigenaar wil dan zonder verder onderzoek foto's, prima natuurlijk als ze dat willen. Op de foto's blijkt dan echter niets te vinden en als er dan toch een onderzoek wordt gedaan blijkt het probleem heel ergens anders vandaan te komen.
De eigenaar had dus een hoop geld kunnen besparen als er eerst een onderzoek door de DA was gedaan.

Ik kan je helaas niet helpen aan een DA die ook osteopaat is in België maar dat is wellicht via Google te vinden bij jou in de buurt.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:05

Ik kan het filmpje niet zien maar te lezen aan de reacties hierboven is het paard niet alleen stijf maar ook kreupel?

TS, heb je een recent filmpje van hoe je paard loopt?

Een DA er bij halen is nooit een verkeerde optie.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:12

Ikdenk dat TS het filmpje weggehaald heeft door de reacties hier..
Ik heb het ook niet kunnen zien maar zo te horen weet je nu wel wat te doen. Ik kan je niet helpen sorry.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:21

Ts, ik heb de filmpjes van je paard bekeken en idd, het paard loopt duidelijk niet goed. Er lijkt in de loop van de tijd wel enige verbetering te zijn maar dat kan ook van temperatuur oid afhangen. Ik verbaas me wel over de "professionele" mensen die je het advies van doorrijden hebben gegeven. Het lijkt er sterk op dat dit niet helemaal juist is geweest. Jij wilt het beste voor je paard dan kun je eigenlijk maar één ding doen en dat is niet eerst allerlei mensen laten komen maar opladen en naar een hele goede kliniek gaan. Er is nog een andere optie en dat is niet meer rijden want er spreekt duidelijk pijn uit de filmpjes, sterkte en hopelijk word de oorzaak gevonden en zoek je echte professionals als hulp.

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 17:25

Ik denk dat ik eens opzoek ga naar een goede DA die ook een ostio is. Alleen wil ik echt wel een goede vinden... Ik hoop dat ik iemand vind die echt wel naar de oorzaak opzoek gaat en niet alleen uit is op het geld. Ik weet even niet meer wat te doen.... In de weide draaft hij en crost hij rondt zoals een zot!
Hmmm, Tips voor een goede da in belgië die naar de kust komt zijn welkom!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:21

Waarom niet meteen naar een kliniek, kost misschien meer maar dan weet je meteen goed wat er aan de hand is, ik snap dat het meer kost maar als je eerst een da en dan nog eventueel een chiropracticer/ostheopaat moet laten komen en je na een periode toch word doorgestuurd voor foto's, waar het denk ik wel op uitdraait dan ben je en veel tijd en veel geld kwijt.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:12

Op www.icreo.com vind je ook een hele lijst met belgische osteopathen. Of zij tevens dierenarts zijn kan ik niet zien, maar je vind er wel contactgegevens. Succes!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:19

bigone schreef:
Waarom niet meteen naar een kliniek, kost misschien meer maar dan weet je meteen goed wat er aan de hand is, ik snap dat het meer kost maar als je eerst een da en dan nog eventueel een chiropracticer/ostheopaat moet laten komen en je na een periode toch word doorgestuurd voor foto's, waar het denk ik wel op uitdraait dan ben je en veel tijd en veel geld kwijt.

Zou ik idd ook doen. Bij een goede kliniek zijn alle behandelingen mogelijk. Na gedegen onderzoek kan de behandelend arts je begeleiden in het vervolgtraject en blijft je dossier op één plek.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:35

Is er al wat meer duidelijk, TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:11

SaskiaKa schreef:
Vanachter dit schermpje kan ik niet zien waar het probleem zit, kan dus ook niet zeggen of een DA dit even oplost voor je. Maar als ik zèlf een lichamelijk probleem heb wat mij in mijn functioneren beperkt, ga ik meestal toch wel naar een dokter...

Inderdaad, als je last hebt van je rug ga je eerder naar je huisarts dan gelijk naar de osteopaat/kraker lijkt mij.