chikohaa schreef:feike11lucky schreef:Van de zomer, wil ik graag gaan beginnen met mijn 2 jarige hengstveulen. Hij wordt dan in februarie 3 jaar, maar zelf wil ik hem al in de hand stellen. (niet met rijden HAHA) meer aan de halster laten lopen.
Maar Heeft iemand tips met oefeningen die ik zou kunnen doen ?
Hij wordt wss wel een x gecastreerd, en zelf ga ik m niet inrijden, ben maar 14 jaar... dusja
iemand tips ?
Van aan de hand werken en een band opbouwen worden ze vreselijk vervelend. Laten lopen en dan zadelmak maken. Niet knuffelen, band opbouwen of dat soort onzin. Gewoon oppakken en aan t werk. Krijg je de fijnste paarden van.
dan vraag ik me af hoe jij aan de hand met een paard werkt? Ik ben het met je eens dat het geen probleem is als je een 3 jarige uit de opfok haalt en er gewoon op gaat zitten, maar ik ben het niet met je eens dat ze vervelend worden als je ze eerder in de hand hebt. Tenzij je iets vreselijk fout doet.
ennn ontopic:
Je kan met je jonge paard lekker gaan wandelen. Belangrijk met jonge paarden is dat je ze wel leert dat ze jouw ruimte moeten respecteren. Verder vaststaan, voetjes geven, trailer laden, poetsen, schriktrainingen, je kan eigenlijk al heel veel doen met je jonge paard. Alleen die join ups zou ik maar laten zitten
. Zou nog wat worden..

.