Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lot_Sem schreef:Tijdens de lessen word ik daar heel vaak mee geconfronteerd en focus ik mij daarop Joolien. Maar zodra ik thuis rijd, komen al die fouten weer naar boven en doe ik weer veel onbewuste en onnodige dingen enzo. Dit is ook vaak het geval op wedstrijd dat het mis gaat omdat ik zenuwachtig ben terwijl het paard het toch wel kan. Ook zijn gangen zijn achteruit gegaan. Iemand tips hoe ik de stap en draf weer beter kan ontwikkelen?
Lot_Sem schreef:Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga met de oude eigenaresse praten en ik ga ook andere sporten zoals hardlopen en yoga proberen. Hopelijk kan ik dan toch mijn motoriek verbeteren en hopelijk word ik me ook meer bewust wat ik nu eigenlijk allemaal doe. Ik hoop dat de oude eigenaresse mij zou willen helpen want zij kent het paard en is al met hem ZZ-licht geweest. Ik voel me ook best banketstaaf tegen haar want ik heb tenslotte wel haar oude paard zo stug en alles gereden. Ik heb soms geen gevoel met paardrijden en ik ben me soms ook niet bewust van wat het paard mij nou aangeeft enzo. En fjordnina, ik denk dt ik zo'n lesje zeker is ga proberen! Bedankt!
Apochewinta schreef:Dat je zelf het probleem voelt en onderkent, is denk ik al de helft van de oplossing.
Blijf niet hangen in het gevoel dat het jou schuld is, maar ga op zoek naar oplossingen! Probeer andere instructie, overleg met de oude eigenaar, pak eens andere beweging op (skaten, hardlopen, fietsen of shred bijv) zodat ook andere spieren in je lichaam aan de slag moeten.
Het is vaak het totaal wat bijdraagt aan de negatieve spiraal waar je nu in zit. Bewustwording en doelbewust aan de slag lijken mij de beste oplossing.
Succes!