Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:waar woon je dan (mag ook per pb)? Ik had namelijk een fijne instructrice, woonde bij mij in de buurt, maar is nu (helaas) verhuist naar Ulft, wellicht is dit bij jou in de buurt?
Marocje schreef:max66 schreef:waar woon je dan (mag ook per pb)? Ik had namelijk een fijne instructrice, woonde bij mij in de buurt, maar is nu (helaas) verhuist naar Ulft, wellicht is dit bij jou in de buurt?
Pony staat in Angeren, vlakbij Arnhem dus. Ik had ook een fijne instructrice, maar die is ook net verhuisd..
_Esther_87_ schreef:femo schreef:de kant waar ze niet op vastpakt aanleuning houden, en de andere teugel elke keer kneedjes maken. idd gaan rechtrichten (waarvan ik van mening ben dat dat een gewone dagelijkse training is, maar iedereen ziet het als een los ding ) veel volte's. probeer vooral NIET vast te pakken waar zij heen moet kijken
En wat is daar het doel van?
heb het ook altijd zo geleerd, van verschillende instructrice's.
femo schreef:_Esther_87_ schreef:
En wat is daar het doel van?
het doel daarvan is dat hij de kant waarop hij vasthoud niet meer vast kan pakken.
bij mij werkt het altijd heel erg goed.heb het ook altijd zo geleerd, van verschillende instructrice's.
max66 schreef:Mijn paard is op de linkerhand erg stijf. Het lukt me niet om stelling op de linkerhand te krijgen, ze blijft maar naar buiten kijken. Op de rechterhand gaat het wel goed.
Als ik op de linkerhand rijd lukt het mij niet om haar achterhand naar buiten te drukken met mijn binnenbeen, terwijl haar hoofd en achterhand naar rechts gebogen is.
Zijn er oefeningen om mijn paard op de linkerhand losser te krijgen?
Ik rijd veel (slangenvoltes), 10 meter voltes waarbij ik haar achterhand met mijn zweep een beetje aantik zodat ie naar buiten gaat, dit lukt meestal wel, maar zonder zweepje krijg ik haar met mijn binnenbeen dus niet naar buiten gedrukt....
Elco schreef:Laat eens een GOEDE ostheopaat erbij komen en ga dan op zoek naar een GOEDE instructeur die zich bezig houdt met rechtrichten..Dan ben je al een heel eind, ga niet zelf lopen rommelen dan maak je het alleen maar erger..
femo schreef:de kant waar ze niet op vastpakt aanleuning houden, en de andere teugel elke keer kneedjes maken. idd gaan rechtrichten (waarvan ik van mening ben dat dat een gewone dagelijkse training is, maar iedereen ziet het als een los ding ) veel volte's. probeer vooral NIET vast te pakken waar zij heen moet kijken
Citaat:En wat is daar het doel van?
Citaat:het doel daarvan is dat hij de kant waarop hij vasthoud niet meer vast kan pakken.
bij mij werkt het altijd heel erg goed.heb het ook altijd zo geleerd, van verschillende instructrice's.
max66 schreef:vandaag heb ik weer eens wat anders geprobeerd en ik moet zeggen: het ging wel beter!
Ik heb haar eerst even gelongeerd (doe ik meestal overigens), toen erop en even gedraafd en een klein gallopje gemaakt. Ze was toen dus lekker warm. Daarna heb ik alleen in stap aan de buiging gewerkt. Ik heb iets meer druk gehouden op de binnenteugel en de binnenteugel tegen haar hals aan gehouden. Toen voltes, slangenvoltes en wendingen gemaakt. Met de buitenteugel gaf ik juist ruimte om de buiging ook te kunnen maken.
Ze liep nu in ieder geval een stuk rechter en soms ook met binnenstelling!
Voorheen deed ik juist mijn binnenhand overdreven naar voren en naar binnen zetten, maar dit werkte dus niet, nu wel!
Morgen weer proberen en als het goed gaat ook in draf!