Steigerend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sarahdg

Re: Steigerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 11:57

Het is mijn verzorg pony en is al meerdere keren onderzocht , blijkt uit dat ze te vast zit.. De eigenaar zegt ook ze is heeeel lastig los zien te krijgen, dus bijdeze tips om een pony los te krijgen ?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:01

Ostheopaat, (sport)masseur, evt. craneo-sacraal therapeut. En les!
Maar kan de eigenaar je niet helpen? Heel veilig om zo een ander er mee (op straat) te laten gaan. -O-

Sarahdg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 12:08

Dat kost heel veel geld hoor! Diegene wou er zelf op ....

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:11

Het is ook niet een heel makkelijk op te lossen probleem, en wie diegene? Sinds wanneer is er van alles maar 1?
Nogmaals, waar is de eigenaar?

Sarahdg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 12:14

De eigenaar rijd er nooit meer op

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:16

Omdat? Dan kan hij/zij hier nog wel wat van vinden/mee helpen!
Edit: Je mag de eigenaar er wel eens op attenderen dat diegene verantwoordelijk is voor eigen paard, en vertellen wat er gaande is.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:22

TS, ik lees dat je 11 bent.
Als je nou heel eerlijk bent; vind je het wel leuk om op een paard te rijden wat steigert op buitenrit?
Het is toch veel leuker om op een braaf paard te rijden waarmee je lekker kunt genieten van de rit, inplaats van je iedere keer een hoedje te schrikken?
Ik zou toch maar goed met de eigenaar in overleg gaan of dit wel een geschikt paard is voor jou.
Als het paard vastzit, en de eigenaar wil er niets mee doen, dan houdt het op.
Ik zou dan gewoon lekker op zoek gaan naar een bravere pony.

Sarahdg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 12:32

Ik ga geen andere pony rijden, in de bsk is ze hartstikke lief. In de bak steigert ze nauwelijks. Im was opzoem naar oplossingen tegem het steigeren en het los maken van een pony ...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:19

Een paard wat heel vast zit, krijg je met rijden niet los, je zit dan namelijk op vaste spieren, wat niet prettig is, waardoor het paard het nog vaster gaat zetten. Als er geen mogelijkheid is om er een osteopaat of masseur bij te krijgen zul je op de grond moeten beginnen met loswerken. En als je niet weet hoe dat moet, is dat helaas niet te leren via internet. Daarvoor heb je echt les nodig.

Wat ik niet helemaal begrijp, je zegt dat ze in de bak hartstikke lief is. Maar daarvoor zei je dat ze steigert bij het halthouden, achterwaarts of wijken. Dat valt bij mij dan niet onder de noemer 'hartstikke lief'. Vermijdt je deze oefeningen waardoor ze heel lief is in de bak of hoe zit het nu?
Op buitenrit deed ze het oa ook bij het halthouden (dezelfde oefening waarbij ze het in de bak doet).
Hier zou ik dus wel echt aan werken, want een paard wat gevaarlijk wordt bij halthouden is wel heel gevaarlijk.

Hoe doet ze het halthouden aan de longe of met wandelen?

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:53

messchien een idee om langs een acunpuntuur te gaan
mijn paard heeft zins dat ik haar heb gesteigerd zins een maan geleden heb ik acunpuntuur de bij gehad en nu stijgerd ze niet meer

ik heb zelf ook meerdere ostiopaaten er bij gehad en sport behandelingen gahad heeft minstens 2 weken geholpen en zat weer op mijn oude patroon zou het zeker een keer doen en als je verschil voeld en hij zegt kom maar nog een keer terug zeker doen

zayira1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:21

ga eerst lopenm ernaast mijn paard steigerde ook alles lost en vast buiten en ben gewoon een uur met haar per dag buiten gaan lopen aan de hand, stukjes draven. het gaat nu steeds beter.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:27

Steigerend paard.. Hmm.. Als werkelijk blijkt dat het paard vast zit, dan zou ik er allereerst een osteopaat bij halen. Ik zou hierna beginnen met longeren, alles weer fijn los wandelen. Maar de oorzaak is toch wel belangrijk bij dit soort gevallen, is het verzet tegen werken of heeft het paard/de pony echt ergens last van? Als het verzet tegen werken is, is mij geleerd (ja ik weet het, harde manier) om gewoon het uiteinde van je zweep tussen de oren te tikken. Natuurlijk niet alsof je serveert met tennissen en dus met een Jezusgang.. Maar steigeren is een naar trucje van paarden, en je krijgt het er lastig weer uit.

Succes!

Sarahdg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 14:32

Erg bedankt Lilskie

meisje_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:56

Bij mij gebeurt het vaak in het bos als de pony bijvoorbeeld links wil, en ik rechtdoor of rechts. Nu zijn bospaadjes nogal smal, dus op een kleine volte gaan lukt niet. Maar ik kan haar dan toch niet haar zo'n geven door haar weg te nemen, terwijl ik de andere kant op wil?
Als ze links gaat, en ik stuur haar de andere kant op dan gaat ze of doorlopen of als ik haar wil omkeren steigeren.. en nu hoor ik dat je moet zorgen dat de pony voorwaarts blijft, maar als ik dat doe dan krijgt ze dus haar zin. Dus wat doe je op zo'n moment ?

meisje_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:14

Iemand ?:):)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:26

in welk gebied woon je. misschien kan ik wel langs komen om te kijken wat het probleem is

meisje_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:40

Je hebt pm :)

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:19

Als het paard echt vastzit krijg je dit idd met rijden ook niet los!
Enige oplossing is een goede fysio, osteo of masseur. Fysio vind ik zelf het meest prettig omdat die je dan gelijk kan vertellen welke oefeningen je moet doen om het paard verder te gymnastiseren.
Zo duur is dit nu ook weer niet; als de eigenaar een paard kan aanschaffen dan moet ze er ook goed voor zorgen.

Een dier dwingen door te rijden dat al aangeeft aan probleem te hebben, zal het probleem alleen maar erger maken!!!! De enige reden om dit te doen is als je 100% zeker weet dat het geen uittesten is en ze 100% medisch in orde is! Als de eigenaar al vertelt dat ze zo vast zit is ze dus niet 100% in orde, dus niet verder mee gaan rijden totdat ze in orde is!