Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
little_birdy schreef:Rianne11_42 schreef:Het zou kunnen dat hij simpelweg meer tongvrijheid nodig heeft (door dikke tong of smalle kaak) en het beter zal doen op een bitje met een tongboog. Mijn merrie is heel onrustig met een bit zonder tongboog, maar hartstikke stil met een Myler met tongboog. Zo ook een ander paard dat ik ken; gooide constant tong over het bit en doet het nu helemaal niet meer sinds ze haar tong gewoon kwijt kan in de tongboog.
is een optie
ik heb hier nog wel een ongebroken kneveltrensje met tongboog liggen
zal die een keer proberen ja !
Hoe groot is die tongboog? Ik heb er zo eentje: Klik. Flinke tongboog dus! Overigens heb ik altijd wel liever iets dat gebroken is, bij een Myler kun je 2 kanten onafhankelijk van elkaar bewegen, heel fijn. IvankBacardi schreef:dat van die panty is helemaal niet zo erg hoor, word ook heel vaak bij dravers gedaan die hun tong over het bit gooien en dan onstuurbaar worden. tis helemaal niet zo erg als de meeste mensen denken.
little_birdy schreef:mthu ik laat me regelmatig filmen afgelopen week zelfs nog
toen was er niks aan de hand
ik heb zelf een vermoeden dat het is gekomen doordat ik hem gelongeerd heb zonder sperriem en hij daardoor zijn tong erover heeft kunnen gooien om onder de druk van de slof uit te komen
Vilar schreef:IvankBacardi schreef:dat van die panty is helemaal niet zo erg hoor, word ook heel vaak bij dravers gedaan die hun tong over het bit gooien en dan onstuurbaar worden. tis helemaal niet zo erg als de meeste mensen denken.
Dus dat mensen dergelijke wreedheden toepassen bij dravers, maakt het niet zo erg, vind jij?
Dan heb ik een voorstel aan jou. Laten we samen een uurtje gaan sporten, dan bind ik een panty door je mond, over je tong heen. Dan praten we daarna wel verder.
of doordat de tong over het bit gaat en dus met hoge snelheid de combinatie onbestuurbaar is. Lijkt mij ook super veilig en uiterst diervriendelijk natuurlijk 
heb helaas geen tip voor je... Maar wil je wel succes wensen met het zoeken naar een oplossing.
) het is ook om je paard tijden het rijden te laten ontspannen little_birdy schreef:dat zijn geen oplossingen maar symptoon bestrijding vind ik
anne_gti
bit hangt zoals altijd eigenlijk
hij glimlacht ermee,
heb een HS turnado sprenger een redelijk dun voorgevormt bit
vuurneon schreef:Nee vriendelijker is om de draver tijdens de koers in paniek te zien raken als de tong in de keel vouwtof doordat de tong over het bit gaat en dus met hoge snelheid de combinatie onbestuurbaar is. Lijkt mij ook super veilig en uiterst diervriendelijk natuurlijk
Bij een enkel koerspaard (let op; het gaat om slechts een heel klein deel) is het nodig, panty wordt zo vastgebonden dat de tong absoluut niet wordt afgekneld en alleen voor tijdens de koers (dus voor en na de koers is de panty er direct af). Het is pas wreed als het niet correct wordt toegepast, maar dat geld voor alles natuurlijk.
Ts, sorry dat ik even 'inbreek' in je topicheb helaas geen tip voor je... Maar wil je wel succes wensen met het zoeken naar een oplossing.
Vilar schreef:IvankBacardi schreef:dat van die panty is helemaal niet zo erg hoor, word ook heel vaak bij dravers gedaan die hun tong over het bit gooien en dan onstuurbaar worden. tis helemaal niet zo erg als de meeste mensen denken.
Dus dat mensen dergelijke wreedheden toepassen bij dravers, maakt het niet zo erg, vind jij?
Dan heb ik een voorstel aan jou. Laten we samen een uurtje gaan sporten, dan bind ik een panty door je mond, over je tong heen. Dan praten we daarna wel verder.
little_birdy schreef:mthu ik laat me regelmatig filmen afgelopen week zelfs nog
toen was er niks aan de hand
ik heb zelf een vermoeden dat het is gekomen doordat ik hem gelongeerd heb zonder sperriem en hij daardoor zijn tong erover heeft kunnen gooien om onder de druk van de slof uit te komen

Vilar schreef:Een hoge tongboog drukt weer tegen het verhemelte aan, dus daarmee verplaats je het probleem c.q. de pijn.
noorhermans1 schreef:TS, wat zegt je lesgeefster ervan?
maar idd! probeer eens het bittje met tongboog!
maar longeren met slof @aerdenhout krijg je ongeveer Dit idee maar dan wat losser ( hoop ik) het is ook om je paard tijden het rijden te laten ontspannen