Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paarden2704 schreef:Lianne86 schreef:Hier hetzelfde probleem, het gaat goed zodra we in het bos zijn.. Maar het stukje straat is altijd "spannend"... Toen ik aan een stal stond, die echt direct aan het bos zat, nooit een probleem gehad, en nu is het elke keer weer het stukje verharde weg.... Ben je met een ander paard, geen probleem, loop je er langs, geen probleem, zit je erop...
drama :S Dus ik loop altijd het eerste stuk als ik alleen ga
ja kijk als er een stukje was waar ik het normaal kon doen maar ik moet over de weg
Het stuk dat ik over het fietspad moet (langs een 80 km weg die ik over moet) vindt meneer weer niets eng... (Bussen, vrachtwagens... allemaal geen probleem) tis alleen het eerste stuk er naar toe (dan zijn zelfs boompjes eng
). Maarja... Het stomme probleem: ik kan zeggen aanstellerij, maar als hij zich midden op de weg om gaat draaien of de achteruit er in zet... Dus ik los het op de makkelijke manier op (niet altijd even fijn
maar ach). Ik vind een gevechtje op straat gewoon te gevaarlijk... En als ik dan eerst 5 minuten loop, is voor hem ook goed
) aeolusnr1 schreef:Ik ga hier mee met wat "sassol" ook al zei.
De verhoudingen tussen jou en het paardje zitten nog niet goed, paard twijfelt af en toe aan jou als leider.
Er is een deeltje basis training die niet in orde zit, het vragen om stil te blijven staan bv, en heel waarschijnlijk nog een deel andere.
Paardrijden is geen krachtsport, maar als je iets vraagt moet je wel overtuigend overkomen.
Ik vind het ook niet veilig dat jij alleen zou gaan buitenrijden, jouw rijervaring is niet voldoende om dit veilig te kunnen doen met dit paard.
De fout zit niet bij het paard, jij zei het is een deel ongehoorzaamheid, dat is niet waar, je moet de fout bij jezelf zoeken.
Ik zou zeggen neem speciaal hierop gericht les, ook dat kan hoor, zo via een reeks tips op een forum dat gaat nooit lukken.
daar ben ik wel blij om.. ja ga ook les nemen!!