billy3105 schreef:Ik denk dat de meeste er vanuit gingen dat er niemand anders op rijd... Dan is dit de enige oplossing
Nou, fijne oplossing zeg, daar zal de pony blij mee zijn!
Ik vind touwtjes geen goed idee. Ten eerste:
Joycie81 heeft imo helemaal gelijk als ze zegt dat de pony hier niks van léért. Hij wordt gewoon fysiek beperkt om die bepaalde beweging te kunnen maken, that's it. Wat als hij daar tegen gaat protesteren? Als het kind sowieso al niet genoeg kracht heeft om de teugels vast te houden, heeft hij ook de kracht -en dus de controle!- niet om de pony te doen stoppen als die uit protest zou gaan rennen/bokken/weetikveel. Touwtjes belemmeren zijn hoofd, niet zijn benen, of zullen we er daarvan voor de zekerheid ook eentje opknopen?
Wat niet wil zeggen dat ik zo 1-2-3 een andere/betere oplossing heb..
Het is ondertussen wel duidelijk dat de ruiter momenteel te klein lijkt te zijn, maar over hoeveel te klein hebben we het hier?
Hoeveel ervaring heeft het kind? Kun je hem leren de zweep te gebruiken op de plaats waar zijn voet idealiter gezien zich zou moeten bevinden? Dat doet een vriendin van me, die tevens een opleiding volgt om les te mogen geven, met paarden die niet goed aan het been zijn: reageren ze niet meteen op het been, krijgen ze vlak achter de hiel een tikje. Het lijkt te werken, ik heb heb trucje onthouden en pas het nu ook zelf toe

( uiteraard door gebrek aan hulpen)
)te zijn, ongeacht de grootte van ruiter of dier.