Heel herkenbaar mijn AV doet dit ook heeft ook altijd een recht stuk aan de voorzijde van zijn hoef.
Omdat ik meer op de weg ging rijden een ijzer eronder en ook hiermee had hij vierkante hoeven, eigenlijk was het zelfs erger dan op blote voeten.
Bleek onlangs dat hij hoefkatrol heeft terwijl hij echt nooit kreupel heeft gelopen tijdens het rijden.
We ontdekte het omdat hij op een ochtend moeizaam uit de stal kwam en ik meteen zoiets had dit is niet goed.
Die van mij wordt nu op een andere manier getraind en ik ben benieuwd of dit ook resultaat heeft voor het slijten van de hoeven. Het lastige is met een AV dat ze zich snel opkroppen en de rug weg drukken door de hoge staart implant en halsaanzet. Maar het is wel te doen ze goed te rijden alleen kost het veel tijd om het goed te krijgen.
Zit nog even goed te lezen dat hij het niet doet als hij opgewonden is, ook herkenbaar als die van mij beetje fris is looopt ie ook beter omdat ik hem dan meer moet rijden (ook buiten) en als hij relaxed is dan laat ik hem algauw beetje lopen dus wij ruiters kunnen er zeker iets aan doen. En aangezien die van mij meestal heel relaxed is slentert hij te veel en ik laat het dan toe. Ik heb ook geleerd hem meer te rijden ook buiten.
Is jou paard in de bak voorwaarts onder normale omstandigheden?