Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vervolgens aan de gang met de ophoudingen.
Probeer je te focussen op de vooruitgang en niet alleen op de minder goede stukjes. 
funnyhorses schreef:Onrust kan ook duiden op een lichamelijk ongemak,zij het in magnesium tekort of een blokkade in het lijf.
Aangezien je zelf al aangaf dat je oude zadel niet naar behoren paste zou ik eens een massage laten geven aan je paard in combi met magnesium omdat je zelf ook aangeeft dat ze weinig krijgt qua eten.
Onthoud goed,je paardje geeft enkel reaktie op iets wat niet lekker zit,dit is geen geklier maar kan duiden dat ze niet lekker in dr vel zit.
Ieder paard kan wel een hyper zijn maar na een poosje rijden is dat vaak eruit die overtollige energie.Blijft een paard dribbelen en druk doen dan zou ik bovenstaande toch eens serieus overwegen.
Liiszle schreef:Zo, vandaag les gehad. nog steeds druk druk, maar zaten zeer zeker stukken van onstpanning in! vooral op de linkerhand laat ze mooi los en loopt ze over haar rug. instructrice heeft gefilmt, dus het eens van uit ander perspectief gezien en eerlijk is eerlijk, eigenlijk ziet het er niet eens zo heel onrustig uit.
wel duidelijk dat ik meer mijn handen mag dragen en zelf ook wat rustiger mag zijn. maar zo'n les geeft me goede hoop.
zoals een van de tips die eerder is gegegevn, eerst wat galloperen voordat ik echt aan de slag ga, dit ging erg fijn vandaag! ze ontspande zo mooi in de gallop! liep niet onder me uit of iets. daarna ook kleine stukjes kunnen stappen.
ik ga gewoon lekker hier mee door.
Ik ga me even wat verder verdiepen in het magnesium verhaal, klinkt interessant.