Stoppen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_lyna

Re: Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:07

der zijn zo veel andere dingen met paarden te doen, je kan eventueel vrijheidsdressuur gaan doen, of mennen. altijd leuk!

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:48

Je hoeft niet meteen definitief te stoppen toch? Je kan ook gewoon even een break houden, en als je het vertrouwen weer hebt gevonden pas weer gaan beginnen :)
Succes!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:52

Ik zou inderdaad even vragen of je anders voorlopig op wat rustige pony's mag rijden. :)
Ben er vorige jaar ook aardig hard afgevallen.
Pony schrok ineens een ging er in rengalop van door. Verloor mn beugels en kwam met mijn been tussen haar benen. Daarna viel ik heel hard langs de deur tegen de grond aan. De dag daarna: enkel gekneusd, niet kunnen lopen, en helemaal blauw :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:24

Ik zou eerst je angst overwinnen, als je het dan echt niet leuk vind kun je altijd nog stoppen.

123demio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:36

Ik zou het eerst nog eens proberen! En daarna kijken of je het nog leuk vind, dan kun je daarna altijd nog stoppen en gaan poetsen :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:25

Ik zou zowiso eerst je angst overwinnen en daarna bepalen of je wilt stoppen, anders doe je het misschien uit angst. Snel weer erop, zou ik zeggen, hoe langer je wacht hoe enger het wordt!

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:06

nooit zomaar stoppen! dan zal de angst voor altijd blijven en stel dat het later weer begint te kriebelen zou je het vertrouwen weer helemaal moeten opbouwen. en sowieso, je kan altijd nog stoppen nadat je dat vertrouwen weer terughebt ;)

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:10

Bij ons wordt altijd geleerd, val je eraf, heb je niets gebroken, dan stap je er weer op. Dit lijkt een harde verplichting, maar je leert hierdoor je angst te overwinnen.

Paardrijden leer je met vallen en opstaan, en wanneer je bang bent om te vallen, val je ook vaak harder dan iemand die dat niet is. Dit komt omdat jij met angst je spieren aantrekt.

Dus mocht je weer beginnen, zorg dan dat je een rustig en vertrouwde pony/paard hebt en ga met een instructeur aan de slag en leer te vertrouwen op je pony/paard.