Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nadita schreef:midgie schreef:Ja denk ik ook en ook leren rijden
Was dat nou voor flauwekul. Net alsof iedereen die met sporen rijdt, niet kan rijden
Echter, sporen aan onkundige benen houd ik ook niet van. Gebruik dan liever een zweepje. Maar een paard wat goed aan de hulpen staat kan net zo goed zonder als met sporen gereden worden.
Sudocreme zou ik niet doen, dat droogt uit. Liever uierzalf (of andere vette zalf) gebruiken. Dat houdt de huid soepel.
Edit: lees nu dat het om een westernpaard gaat. Daar wordt vaak met wat scherper spoormateriaal gereden dan in de 'gewone' sport. Heb niet veel verstand van westernsport, maar heb het idee dat daar het meeste op zit wordt gereden ipv de sporen. Feit is wel dat de trainer die je bijrijdpaard heeft gereden deze wel heeft gebruikt, anders had je paardje nu geen plekken.
Begrijp dat het niet open is? Alleen kaal? Gewoon weer lekker zelf gaan rijden, dat vel trekt wel weer bij.
Mri schreef:als het plekken van de sporen zijn dan moeten ze erg smal/klein zijn.
Kan het wellicht zijn dat zijn been ligging anders is dan die van jullie en dat de plekken niet van de sporen komen maar van de laars? (daarmee krijg je een grotere "schuur plek" zeg maar, die van alleen het spoortje moet erg klein zijn...)
Mijn paard (dan wel engels gereden) had dit vroeger ook altijd, elke winter.
De haren achter de singel waren erg gevoelig voor breken, hij had dus altijd (aan beide kanten) 2 lelijke stukken waar de laars hem raakte. Geen gezicht, maar het hoeft dus niet altijd door de sporen te komen

Sky_As schreef:Een stuk goedkoper dan 3 weken zonder sporen rijden:
http://www.tailoredequestrian.com/horse ... ndage.html
Gimme_Spurs schreef:Dankje Rumpleteaser! Ja het lijkt inderdaad erg op die schuurplekken van de pad. En hij heeft het ook bovenop achterop inderdaad (niet tot kaal, maar wel afgebroken haren). ik ga wel even kijken of ik een creme kan kopen (mtg bestellen kan wel, maar dat duurt weer 4 dagen voor ik het heb...)
quarterH schreef:Ja is van shepleys. Ik gebruik het ook daarvoor en werkt super. Ook op schimmeltjes, milde mok en andere huidproblemen