alvast succes met de springles, maar ik zou het niet doen .. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alvast succes met de springles, maar ik zou het niet doen ..
Annemeik schreef:Onzin, een pony is niet van suiker. Of je nu rijd en wat sprongetjes meepakt en tussendoor stapt. Of je gaat gewoon rustig aan rijden. Niets mis mee.
Annemeik schreef:Spieren bouw je niet in 2 weekjes alleen maar buiten lopen af. Als je hem nou 2 weken op stal zet en hem er niet uit laat, ja dan had je een punt.

Annemeik schreef:Spieren bouw je niet in 2 weekjes alleen maar buiten lopen af. Als je hem nou 2 weken op stal zet en hem er niet uit laat, ja dan had je een punt.
riagr schreef:Begrijp ik goed TS dat je paardje nog nooit in een manegeles heeft meegelopen, en dat je stopt met manegelessen omdat je nu een eigen paard hebt?
Als dit de eerste keer is dat je paard in een vreemde manegebak loopt/ dan wel jouw eerste keer met dit paard in een manegebak, zou het mijn voorkeur niet hebben om dat in een springles te doen. Je geeft aan dat je niet zeker weet of hij zich zal gedragen: dat zou voor mij een reden zijn om eerst eens een normale les mee te rijden, of een priveles te hebben terwijl er andere mensen in de bak rijden. Dat lijkt me voor de opleiding van je paardje eerlijker / een beter plan.
En dan gaat het dus niet om het feit dat je paard 2 weken stil hebt gestaan, maar meer over hoe je je paard traint op het werken op vreemd terrein ( en jezelf even test of jíj om kunt gaan met het gedrag van jouw paard op vreemd terrein)