Mijn pony houdt zijn rechter kaak vast.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maureen58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:06

He muiszje, ja zeker, het gaat erg goed alleen als hij een beetje druk wordt wilt hij nog wat vastpakken maar dan maak ik tempowisselingen en overgangen. :)

@meisje: Ik heb goed les. Om de week een uur privéles. Was nieuwschierig wat andere mensen er van zouden zeggen/aan doen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:26

He Maureen, ik was benieuwd hoe het met dit "probleem" was?
Ik ben mijn haf weer aan het oppakken en loop tegen hetzelfde probleem aan, voor de rustperiode ook trouwens!
Linksom niks aan de hand, rechtsom geen stelling willen geven en heel de hals inbuigen..
DE tip heb ik hier nog niet gelezen, iemand nog suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:31

MartineC1711 schreef:
Ik ben mijn haf weer aan het oppakken en loop tegen hetzelfde probleem aan, voor de rustperiode ook trouwens!
Linksom niks aan de hand, rechtsom geen stelling willen geven en heel de hals inbuigen..

Niet teveel in een keer willen en vooral niet willen corrigeren met je hand. Het is een probleem van de achterhand, net zoals het sterk worden van de TS haar paard. Als je met hand gaat werken zal je paard alleen maar sterker worden en wordt het een gevecht. Drijf goed door op de kant waar hij vast zit, doe daarbij je binnenhand naar binnen maar niet terug werken! Gewoon licht contact houden. Je mag je binnenhand (als de sterke kant de binnenkant is) best wat breder zetten, maar houd t m wel recht op de buitenkant dat ie niet teveel stelling geeft, anders werkt dat ook weer averechts.

Succes :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:34

MartineC1711 schreef:

De tip is om je paard recht te richten. Verdiep je eens in de rechtrichtende buigingsarbeid van bijvoorbeeld de academische rijkunst. Je paard moet leren gelijkmatig te buigen aan beide zijdes, met beide achterbenen even veel te ondertreden en gewicht op te nemen/gaan dragen.
Het vast houden op 1 kant, is gebrek aan draagkracht in dat achterbeen.

Kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl

Martine_Levi

Re: Mijn pony houdt zijn rechter kaak vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:38

Ik ga de site zeker bekijken!
Wat ik vergeet er bij te zeggen is dat wanneer ik rechtsom rijd ik met mijn rechterteugel niks in handen heb.. Als ik niet oppas hangt deze vaak in een boogje..

Ik bouw het rustig op en probeer de achterhand te versterken, heb je daar nog tips voor Joolien?

maureen58

Re: Mijn pony houdt zijn rechter kaak vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 17:20

Hee MartineC1777! Nou met Aäron gaat het weer harstikke goed. :)
Het klopt inderdaad dat het aan de achterhand ligt, bij Aäron was het dus ook dat hij z'n rechter achterbeen niet hard genoeg wilde laten werken haha. Ik ben m'n voltes kleiner en weer groter gaan maken. En tempowisselingen.. voor de rest weet ik het even niet meer :+

Succes