Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Superhaf schreef:@aeolusnr1.
Ik wil wel hulp anders zou ik dit niet neer zetten. Ik vraag om tips om er weer op te gaan en voor mijn angst. Als ik er eenmaal weer opzit en het gaat de volgende paar keer goed, is mijn angst eigenlijk weer weg totdat er weer zoiets gebeurd maar dat gebeurd niet elke dag. Maar het probleem is nu dat ik bang word, wat eigenlijk alleen maar door mezelf komt omdat ik mezelf gek maak in zulke situatie's.
Ik vind het nogal over komen alsof het enige wat je te zeggen hebt, dat ik niet kan rijden en zomaar wat doe... Ik kan best rijden en ook op haar maar er gaat nu gewoon wat mis (angst) waarvoor ik tips wil. Ik ga ook weer vaker lessen rijden. Ik ga ook zoals eerder vernoemd hulp zoeken en met iemand praten, wat er toch een hele hoop gezegd hebben om te doen. Voor de rest heb ik heel erg lieve vriendinnen die mij hier bij willen helpen door mij te steunen en mijn pony bij te rijden totdat ik er weer fatsoenlijk op durf te rijden en kan rijden als de pijn bijna weg is.
Superhaf schreef:@HBZ.
Bedoel je dan dat als ze wegrent, eerst terug in draf en aan het werk of een beheerste galop en door laten gaan?
123Sofie schreef:Elk paard gaat er wel eens een keertje van door, dat gebeurd nu eenmaal. Ik denk dat de oplossing voor jouw probleem vooral bij jezelf ligt: leren omgaan met onvoorspelbare situaties en je angsten niet negeren, maar erkennen en er goed mee om gaan. Misschien moet je eens de boel omdraaien. In plaats van: wat moet ik doen bij een angstig paard? -> Wat moet ik doen als IK angstig ben? Probeer ook elke rit af te sluiten met iets positiefs, dat geeft je vertrouwen en zo verlies je het plezier niet.
Superhaf schreef:Bedankt voor de reacties!
@Sky_Britt.
De medicijnen zijn ook mijn laatste optie maar als ik er met iemand over ga praten, ga ik het er wel over hebben. Ik weet zelf vrij weinig van die medicijnen af.
Het zou best kunnen dat je gelijk hebt hoor! Maar naar mijn idee komt mijn angst voor het vallen toch dat er de kans bestaat dat ik dood ga. Met fietsen ben ik niet bang om te vallen, liever niet natuurlijk maar fietsen blijf ik doen. Als een paard uit het niks wegrent, dat het onverwachts komt (moeilijk uit te leggen) dan ben ik bang dat ik er zo 'lelijk' afval en dat ik daardoor dood ga. Over het vaststellen van de stoornis kan ik eigenlijk vrij weinig vertellen. Dingen die zijn vastgesteld, zijn al een tijdje geleden vastgesteld en toen zag ik de therapie niet zo zitten (heeft wel geholpen) dus dat zou ik dan aan mijn moeder moeten vragen.
Les nemen lijkt me idd verstandig.
@janouk.
Eerst longeren is wel handig ja.
Ik zal het gelijk even opzoeken!