Ome_Kees schreef:lrtj_ schreef:Ik heb na gedacht,
Ik heb zelf van vele mensen les gehad, maar er waren er maar 2 waarvan ik dacht daar heb ik iets van geleerd.
De vragen die jij stelt kan ik mij goed voorstellen, hoe ik mijn instructeurs vond. Sja vaak liep ik er opstal tegen aan.
Ik keek of de methode van haar mij beviel, en beviel die dan gingen we er aan werken. Maar zo heb ik ook gehad dat ik les had van iemand die kon super rijden maar doe keek niet verder als alleen haar methode.
Dat is ook het moment dat ik ben gestopt bij haar. De instructie die ik met mijn friesje krijg jeb ik echt goed na gezocht.
Ik les nu bij iemand die al heel lang met friezen werkt, zelf op aardig niveau rijd, jury is en precies de zelfde kijk op paarden gebied heeft als ik. Ik ben bij haar gekomen via een mevrouw bij ons op stal en ik heb geen moment spijt.
Dank je wel. Maar waar ligt de grens tussen niet verder kijken dan alleen haar methode of overtuigd zijn door ervaring dat die methode een hele goede manier is?
Omdat ze alleen bleef hameren het moet zo en kan niet anders. En die laatste vraag gevoel, je moet op een lijn zitten, en wij zaten dat niet echt. Haar methode hielp gewoon niet voor mij en mijn paard. En voor iemand ander misschien wel maar voor ons niet. En dan houd het op.

andere instructrice die ik toen ik mijn paard net 2 weken had riep "Waarom heb je zo'n ouwe gekocht".
Je zoekt een instructeur/insructrice maar hebt geen paard ?