Middendraf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:11

Ik heb speciaal voor jou mn laptop gekanteld haha ;)
Ik zie nog steeds een pony die haar beentjes beweegt, maar verder gebeurd er weinig. Ik vind haar eigenlijk sowieso niet lekker lopen. Ik blijf helaas toch bij mijn eerdere commentaar.

Citaat:
Zoals je pony nu loopt word het moelijk een correcte middendraf te laten zien, dit komt omdat ze niet correct nageeflijk loopt. Het enige wat er nu gebeurd is dat ze haar hoofd omlaag doet omdat jij hard in komt met je handen zodra ze haar hoofd omhoog doet. Verder gebeurd er in het lijf helemaal niks. Ze draaft ontzettend stijf en gebruikt haar lijf bijna niet, dus dan kan ze onmogelijk een middendraf laten zien.

Ga eerst eens aan de slag met een correcte nageeflijkheid zodat ze het hele lijf correct leert te gebruiken, dan pas kun je gaan denken aan een correcte middendraf

glenstorm

Re: Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 18:33

Okee, noujaa meningen zijn meningen.

Heb je dan tips of oefeningen waardoor ik kan gaan werken aan een correcte nagevelijkheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:14

glenstorm schreef:
Okee, noujaa meningen zijn meningen.

Heb je dan tips of oefeningen waardoor ik kan gaan werken aan een correcte nagevelijkheid?

Dat is lastig over de computer maar het is van belang dat je goede begeleiding hebt die dit ziet en mee aan de gang gaat.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:43

Ook voor mij is dit niet echt een heel ander beeld, paard blijft nog steeds heel de tijd bergaf rijden en dit zou bergopwaarts moeten worden.
Je viel ook heel even naar voor.
Maar het is niet duidelijk te zien, te grote afstand, niet zuiver genoeg beeld, en te kort.
Maar zoals al voordien gezegd, dit kan je niet oplossen door hier een tip te vragen , dit kan alleen door privéles verbeterd worden.
succes.

Chari21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:35

Je ziet dat je pony tegen de hand inkomt in de middendraf.
Hier moet je aan gaan werken. Als een paard tegen je hand inkomt, wordt de rug te stijf om soepel te blijven bewegen en hierdoor kan geen goede middendraf uitgevoerd worden.
Zorg dus voor een constante verbinding met de paarden mond tijdens figuren en overgangen.
Als dit goed lukt, kan je wat meer van achteren naar voren gaan rijden, waardoor je pony de achterhand meer gaat gebruiken en meer gaat 'zitten'.
Zo krijgt het voorbeen meer de ruimte, zodat je middendraf ook ruimer wordt.
Ik heb hetzelfde probleem met de middendraf en deze oplossingen hebben goed gewerkt voor mij. Hopelijk heb jij er ook iets aan. Succes ermee!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 19:53

Dankjewel voor de tips :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:53

Gister weer les gehad, mijn instructeur heeft me goed geholpen zodat hij meer over de rug en op de achterhand ging. Mijn pony kwam er helemaal door en liep in een fijne stille.aanleuning.
Ging na 15 min al super, instructeur was ook erg tevreden over hoe erg we vooruit zijn gegaan afgelopen weken.
toen gingen we middendraf doen en het ging echt heel goed :)
Ze verruimde volgens mijn instructeur goed over de rug en met een zeer actieve achterhand die volgens heb alleen nog iets sterker moet worden. :o

Dus ik ben erg tevreden en wil jullie hartelijk danken voor jullie reacties, ik heb er erg veel aan gehad :D