Voor het eerst in het bos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:37

je zei dat ie het met wandelen spannend vond maar later ontspande? dan wacht je daar toch nu ook op maar dan terwij je erop zit? goed vooruit kijken (kijk waar je heen rijd) en geniet van je rit en probeer je te ontspannen. goed blijven ademen en zing anders een liedje :) succes! ben benieuwd hoe het gegaan is

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:39

Als paarden op geheel vreemd terrein zijn reageren ze anders op soortgenoten dan in vertrouwde omgeving. Daar kunnen ze alles, dus waarom zullen ze dan op soortgenoten letten?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:39

jendemen25 schreef:
je zei dat ie het met wandelen spannend vond maar later ontspande? dan wacht je daar toch nu ook op maar dan terwij je erop zit? goed vooruit kijken (kijk waar je heen rijd) en geniet van je rit en probeer je te ontspannen. goed blijven ademen en zing anders een liedje :) succes! ben benieuwd hoe het gegaan is

Ja hij vond het denk ik vooral spannend omdat er toen echt aleen maar bladeren lagen een heel herfst bos
Na 5 min onspande hij zich al helemaal

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:41

Lithya schreef:
Als paarden op geheel vreemd terrein zijn reageren ze anders op soortgenoten dan in vertrouwde omgeving. Daar kunnen ze alles, dus waarom zullen ze dan op soortgenoten letten?

Ander paardje die ik ook wel is rij die hobbelt er wel achteraan naar andere paarden die kan je er echt niet achteraan halen
Elk paard is verschillend denk ik

Loe_Loe

Re: Voor het eerst in het bos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:50

Paarden letten altijd op soortgenoten, waar dan ook. Maar langs de weg gaat 't goed? Dan zou ik zeker lekker het bos in gaan! Maak je niet te druk, Oma's zegt: een mensch lijdt het meest door het lijden dat hij vreescht...

genieten meid!!!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:53

Loe_Loe schreef:
Paarden letten altijd op soortgenoten, waar dan ook. Maar langs de weg gaat 't goed? Dan zou ik zeker lekker het bos in gaan! Maak je niet te druk, Oma's zegt: een mensch lijdt het meest door het lijden dat hij vreescht...

genieten meid!!!

Ja dat gaat goed soms vind hij het wel een beetje spannend maar niet echt dan gaat hij meestal stilstaan en kijken

Dankje ga er zeker van genieten samen met mijn paard

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:39

Leuk! En dat is een goede reactie van je paard als iets 's een beetje spannend is. Doet mijn merrie ook, en daar is niks mis mee. De eerste keer op buitenrit is mijn vriend ook meegewandeld. Wel zo gezellig :) maar met een ander paard erbij werkt veel beter!

Veel plezier, en laat je weten hoe het ging?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:06

Loe_Loe schreef:
Leuk! En dat is een goede reactie van je paard als iets 's een beetje spannend is. Doet mijn merrie ook, en daar is niks mis mee. De eerste keer op buitenrit is mijn vriend ook meegewandeld. Wel zo gezellig :) maar met een ander paard erbij werkt veel beter!

Veel plezier, en laat je weten hoe het ging?

Jaa dankje
Zal het zeker laten weten ik ga ergens in januari

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:09

Je kan ook nog iemand meenemen met een longeerlijn eraan, als je dan zelf ontspannen bent in het bos kan diegene de lijn losklikken.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:11

Rider01 schreef:
Je kan ook nog iemand meenemen met een longeerlijn eraan, als je dan zelf ontspannen bent in het bos kan diegene de lijn losklikken.

Ik ga samen mede eigenaar en die gaat al mee op een ander paard van haar
En verder is er niemand die mee kan
Paarden staan aan buis

xmaudieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:39

Ik denk dat je iets de veel stresst. Tuurlijk is het spannend om dan weer het bos in te gaan, maar als je al weer hebt gewandeld en er was niks, gebeurt er vast ook niks als je gaat rijden. Als je gewoon ontspannen rijdt komt het vast allemaal goed ! :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:46

O heel herkenbaar dit.. Ik zag er ook zó tegenop om met mijn verzorgpaard naar buiten te gaan.
Ik ben ook pas gegaan toen het echt goed voelde. Dus op een zondagochtend fietste ik naar stal en zijn we gewoon gegaan :)
Uiteindelijk moet je gewoon gaan! Zorg dat iemand een halstertouw meeneemt voor als je het even spannend vindt.

En verder ontspannen en genieten! Succes :)

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:40

Ben je inmiddels al naar buiten geweest? Hoe was het?

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:26

[quote="sabrinagirl]Ja hij vond het denk ik vooral spannend omdat er toen echt aleen maar bladeren lagen een heel herfst bos
Na 5 min onspande hij zich al helemaal[/quote]

Logisch dat hij daar op reageert. Dat maken ze niet iedere dag mee en het maakt geluid.
Jij moet worden dat jij ontspant, dan kan een paard dat ook.

Wanneer jij gespannen bent, wordt je paard dat ook. Die denk namelijk waarom is mijn ruiter zo gespannen is er soms iets waar ik bang voor moet zijn? Hij vertrouwt het dan niet meer.

Dus zorg dat jij ontspant en dan komt alles goed.
En ga lekker genieten.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:20

Dankje wel
We gaan over 2 weken waarschijnlijk
Gister zijn we voor het eerst buiten onder een tunnel geweest en langs het spoor en er kwam ook nog een sneltrein langs
Hij deed het super hij vond het een klein beetje spanend , had nog een paard mee een ervaren en dat hielp echt super
Ben er zo trots op hem

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:20

jendemen25 schreef:
Ben je inmiddels al naar buiten geweest? Hoe was het?

Nog niet lees hieronder maar we gaan binnenkort

LisavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:29

Ik zou eerst longeren en daarna niet meteen erop stappen maar even aan de hand en evt. een andere ruiter mee ;)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:32

Jaa dat ga ik ook zoizo doen eerst longeren en neem zeker iemand mee met ervaren paard