Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lien01 schreef:ik hoor ook graag verschillende meningen als ik er zelf niet zoveel van ken. Ookal rijdt mijn lesgeefster met zoveel verschillende paarden, daarom ga ik niet direct naar een winkel lopen voor een ander bit omdat zij dat eens aangeraden heeft.. en als ik voel dat mijn paard al moe begint we worden rij ik hem ookal uit, dan ga ik zeker niet nog meer inspanningen vragen want dan doet hij alleen maar ambetanter..
Dus dit zal zeker geen invloed hebben op mijn keuze Lien01 schreef:als bit heb ik zijn oud bit waar er altijd mee gereden werd voor die 3 jaar, dus dit is hij wel gewend en toen reden ze elke dag intensief met hetzelfde bit en is er nooit een probleem geweest. Dus zou het egt een half jaar duren eer hij weer een 'normale' conditie heeft ect ?
Maar ik zou nu nog niet teveel gaan klooien met speciale bitten. Lien01 schreef:ja daar oefenen we wel altijd op in de les, maar als hij goed loopt, ontspannen en mooi aan de teugel kan hij soms zijn neus in de lucht zwieren en snok zegt hij, is niet egt om aan te zien hoe ik dan plots van mijn ontspannen houding naar voren word getrokken..
rindin schreef:Lees dit eens: http://www.klassiekpaardrijden.nl/237/v ... aarts.html