Paard pakt bit vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Paard pakt bit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:42

spelen staat gelijk als vasthouden, dus loslaten

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:52

ik heb hier helaas ook ervaring mee,

het is natuurlijk gemakkelijk om er een ander bit in te gooien, maar eigelijk moet je het rijtechnisch oplossen, zorgen dat je geen contact hebt, want als jij telang vasthoud dan heeft ie net de kans om het bit te pakken.
terwijl dat als jij snel terug lost heeft ie ook niks om vast te nemen.

Dit zal in het begin wel even wennen zijn om enkel kort contact te hebben wanneer je bv stuurt.
Let wel op dat wanneer je dan moet sturen etc dat je niet te lang vasthoud maar zeg maar met korte stukjes stuurt, anders neemt ie weer vast

succes

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:16

FriesWytske schreef:
Juist niet gaan spelen met je handen. Dan ben je aan het zagen, Dilek_21

helemaal niet! Zagen is als je heen en weer zit te trekken enzo, spelen is (naar mijn mening) zachte kneepjes in de teugels geven, dit niet 1keer links, 1 keer rechts , maar een aantal keer rechts, dan weer 1 of 2 keertjes links, weer een aantal keer rechts, dan weer links of andersom en dit afwisselen. Dus zagen is dit niet!

Oja, ook niet heel de tijd, je moet ook een aantal keren loslaten natuurlijk ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:18

Dat is juist wel zagen, Dilek_21.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:23

Helaas Dilek_21 is dat wel zagen, spelen of welke manier dan ook aan de teugel zitten is zagen

Voor de rest ben ik het eens met FriesWytske en piewie. Het is een kwestie van loslaten, dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar het vergt tijd en veel geduld. Zorg dat zowel jij als de eigenaar dezelfde goede instructeur hebben, zodat jullie allebei op dezelfde manier les krijgen

FjordjesArwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 18:43

Het gaat al veel beter! Als ik voel dat hij zijn bit nog vastpakt, dan roep ik gewoon naar mezelf "loslaten"" en alhoewel het er grappig uitziet, helpt het wel.

Bij de eigenaar is het nog wel iets anders, maar denk wel dat ze er komt. Ze is nog heel jong dus denk dat het paard ook gewoon iets sneller met haar voeten speelt en meer in protest komt.

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:57

Allemaal heel mooi gezegd, maar wat als je een 4 jarige hebt, die alleen maar hard wil gaan? Een beetje een angst loper is? Waar je met je benen niet aan hoeft te zitten, want NOG harder? Wat dan?
Daarbij zich vast zet in de kaken enz enz. Alleen in stap loopt ze perfect....

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:22

Toch been er aan en niet vastpakken. Want hoe meer jij vastpakt, hoe harder ze meestal gaan. Gewoon rustig blijven en veel overgangen gaan rijden. Heb er zelf ook zo'n eentje gereden. Maar ook dat los je alleen zo op.