Blijven zitten in de galop ? Help..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Blijven zitten in de galop ? Help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:36

;) ik denk dan dat het wel goed gaat komen, je hebt trouwens een onwijs leuke en aansprekende pony zeg!
goed luisteren naar je juf, dus! :j

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:38

dankje , ja mijn instructrice is ook superlief , grappig en kan supergoed les geven ! :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:40

Wat zegt je instructrice van je wedstrijden dan? Want je geeft aan dat een stapje terug doen en even niet galopperen, maar eerst goed leren zitten geen optie is vanwege de wedstrijden waarin je ook moet galopperen.
Ik zou denken dat eerst je basis goed moet zijn, dan maar even geen wedstrijden, maar aandacht voor het zitten, uiteindelijk óók in de galop. Je hebt nog zoveel tijd om wedstrijden te rijden en van een goede basis heb je de rest van je paardenleven profijt!

Ik heb zoveel dingen niet of maar half geleerd, omdat alles snel snel moest. Daar baal ik nu nog steeds van!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:41

vraag anders of zij je pony aal de longe zet en dan ga je het zitten in de galop oefenen, het gaat puur om het onbevangen\losgelaten te kunnen zitten -ik zeg altijd voeten plat op de grond, dat zijn dan je beugels en laat je lichaam met je paard vanuit je heupen meebewegen, lekker je armen kunnen laten afhangen los zijn, maar vormvastheid hebben ,daar zit m de kneep

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:47

Ja, ik denk dat je veel zonder beugels moet gaan rijden. Niet alleen in galop maar gewoon met alles.
Ook vooral terug blijven zitten, ga maar gewoon voor je gewoon overdreven naar achteren zitten op je kont!

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:54

ik denk dat ik wel een keer zonder beugels durf te galoperen .. of gewoon helemaal geen zadel want met zadel lijkt me een beetje glad ?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:55

juist zonder beugels leren veel mensen zich aan om te gaan klemmen... ik zeg eerst leren zitten met beugels en dan gerust eens zonder, maar leer zitten zonder klemmen!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:09

ten eerste, wat heb je een leuke en mooie pony!
probeer zo ontspannen mogelijk te zitten, en niet op de beugels te gaan steunen. het zag er een beetje uit op de foto alsof je je omhoog trok aan de teugels, de teugels kun je het beste lekker los laten. het klinkt misschien raar maar veel pony's gaan juist harder als je in de teugels gaat hangen, als je wilt dat hij langzamer gaat kun je beter kleine ophoudingen geven.
ik denk dat het ook goed is om een keer zonder zadel maar met barebackpad te oefenen, aan de longeerlijn. ik vind met bbp zelf makkelijker dan met zadel zonder stijgbeugels, dat gaat glijden. ik zou dan geen teugels erbij nemen, zo kun je je helemaal focussen op je zit.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:10

knollentuin schreef:
juist zonder beugels leren veel mensen zich aan om te gaan klemmen... ik zeg eerst leren zitten met beugels en dan gerust eens zonder, maar leer zitten zonder klemmen!

Uiteraard niet klemmen, dat is het ook uiteindelijke doel van zonder beugels rijden je balans optimaal/zeer goed maken waardoor je ontspannen kunt zitten en met de beweging mee kan gaan zonder te klemmen en gespannen te zitten waardoor je gaat stuiteren en je baland kwijt raakt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:13

idd, maar ik mis dat in de omschrijving bij iedereen die ts aanraad om zonder beugels te gaan oefenen.
wat ik zie bij mensen die zonder beugels gaan oefenen is al heel snel de stoelzit, het korter worden in het lijf, dus benen optrekken en het knijpen of klemmen. dan krijg je dus ook wat ts omschrijft dat je je beugels geregeld kwijt raakt.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:16

ik denk ook dat ik bokriempje ga kopen . . := maar ik ga denk ik wel ooit (als ik durf *D ) zonder zadel wil galoperen ... maar galoperen zonder handen doe ik ook wel is maar helpt dat ook ?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:19

Pienie_ schreef:
ik denk ook dat ik bokriempje ga kopen . . := maar ik ga denk ik wel ooit (als ik durf *D ) zonder zadel wil galoperen ... maar galoperen zonder handen doe ik ook wel is maar helpt dat ook ?

als je dan heel erg met je benen gaat klemmen en gespannen gaat zitten werkt het niet, ik denk dat het beter helpt om de beugels eraf te halen!

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:46

ai |( , zit nu wel erg te twijfelen wat ik moet doen .. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:48

Misschien wat lijm op je zadel smeren? :?

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:49

hihi , dat kan ja ! _O- hihi

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:49

met lichtrijden dan ?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:52

zonder zadel en met een lekkere dikke barebackpad oefenen lijkt misschien eng, maar is harstikke leuk! het is echt minder moeilijk dan je denkt!

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:53

kan ik ook gewoon dik dekje met longeersingel ? Vind het onnodig om dan helemaal een barebackpad te kopen :=

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:55

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:58

vooresmij hebben wij ook nog wel zoon singel :=

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:59

Je met met heupen mee gaan in de galop, het duurt even voordat je dat doorhebt, maar vooral oefenen zonder zadel, of met zadel maar zonder beugels, en als je dat niet durft kan je ook zoals al eerder gezegt met lange beugels, dit heeft mij erg geholpen, maar dan moet je er wel op letten dat je je hakken goed uidrukt zodat je je beugels niet verliest.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:03

m'n beugels verlies ik niet ik ga eigenlijk meer met m'n voeten helemaal naar voren .

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:09

het klinkt misschien raar maar mijn instructrice zei een keer toen ik pas net reed : ''je moet gewooon denken dat er lijm in je zadel zit'' en het werkte :+

ik probeer me vast te hechten met me kont aan het zadel :o
het werkt bij mij 8)7

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:48

Nou denk dat de informatie van hierboven wel voldoende is maar wauw wat een dier <3

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:55

knollentuin schreef:

Ik denk dat zonder beugels goed zou gaan. klemmen neemt na een tijdje wel af.
De beste adviezen zijn al gegeven, maar als je je ontspant zonder beugels, en niet klemt, zul je het beste blijven zitten. Zoiets leer je met vallen en opstaan, maar na een tijdje zul je merken dat je erg vooruit bent gegaan, en daar heb je je hele paardenleven plezier aan. misschien kun je eens vragen of je ook een keertje een zitles mee mag doen met je zus.