Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bedankt voor je uitleg. Het is trouwens geen oud paard, paard is nu bijna 7. Helaas op de manege ingereden
En daarna door veeeele (soms zeer onkundige) ruiters gereden.
Want geduld en tijd heb ik in overvloede 
xXutopiaXx schreef:Ohh ze rijd prima nageeflijk hoorAls ik haar vraag om te zakken doet ze dat onmiddelijk. Maar ik heb liever dat ze niet nageeflijk loopt en wel gevoelig is dan andersom. Waar zijn topics genoeg over te vinden? Want ik heb gezocht op het probleem wat ik ervaar, maar kon niet veel vinden
En het is idd heel moeilijk om via internet over te brengen. Zo is het voor mij ook moeilijk om precies te vertellen waar het probleem zit
In galop kan ik haar in elk tempo laten lopen als ik zou willen, zelfs heel erg verzameld. Maar alles moet met een enorme hoeveelheid kracht van mijn kant komen. En dat rijd gewoon níet fijn. Vandaar dat ik voor de galop lekker de teugels losgooi en het gewoon fun isFocus me daar idd totaal nog niet op.
Les kan dus niet, aangezien ik niet de beschikking heb over een bak. Vandaar dat ik tips vraag om het met buitenrijden te kunnen oefenen.
En ik zie eigenlijk geen enkele instructrice meegaan op de fiets 
Haha.. Ohh en ik ben ook niet beroerd om centen aan de paarden uit te geven hoor!! Loop liever zelf in 100 jaar oude kleding dan dat mijn paarden wat tekort komen 
Anders had ik wel gerageerd! Ik sta overal voor open, het lijkt mij zelfs erg leuk om, wat jij beschrijft, instructeur mee te paard
En ook heel duidelijk, dat kan de instructeur direct voordoen wat hij bedoelt