pony springt alsof het een mega hindernis is over een balkje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

star_hutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:59

als ze het wel netjes doet als ze moe is, zou ik dit onderdeel voorlopig alleen doen als ze moe en niet meer zo fris is. op een gegeven moment gaat ze vast de link leggen dat ze gewoon over de balkjes kan draven en kun je na verloop van tijd ook normaal erover draven als ze fris is. of denk ik nou te simpel?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:59

xBerber schreef:
xBerber schreef:
Probeer eens meerdere balken, en niet één? Verder zou ik ook de jerrycans en de andere balken weghalen. Dan zou 't voor een pony een hogere hindernis kunnen lijkt. En verder zou ik gewoon veel oefenen, zo nodig aan de longeerlijn over een balkje zodat ze meer gaat buigen, waardoor ze wss minder snel zo'n rare sprong neemt.

misschien eerst even goed lezen ?
romyloverrr schreef:
hallo,
eigenlijk is het maar een klein probleem,
maar mijn pony draaft niet normaal over een balkje heen , maar springt er veel te hoog overheen.
dir is alleen aan het begin het geval , als ze moe is draaft ze er normaal overheen.

ik heb haar zelf het springen aangeleerd , maar dit had ik al vaker bij manegepony's gedaan en daar nooit problemen gehad.

hier een voorbeeld :
mijn houding is barslecht op deze foto, gelieve hier geen commentaar op te geven , maar
het laat wel duidelijk zien wat ik bedoel :)

[ Afbeelding ]

ik weet precies wat ze gaat doen , maar als andere er een klein sprongetje op m aken , schikken die nog wel eens.
ondanks mijn waarschuwing.

wat ik al heb geprobeerd- aanrijden in stap en pas op het laatste moment laten aandraven
- heel verzameld er naartoe rijden
- meerdere balkjes achter elkaar , zowel 2 , 3 , of 4 , bij 2 hup in 1 keer , 3 2 in een keer en dan een los , en bij 4 twee tegelijk en dan nog
eens twee tegelijk

heeft iemand tips ?

de jarrycans zijn het niet , de anere balken ook niet , want ze doet het als ze moe is wel gewoon goed :)

Misschien heb ik dat laatste stukje niet gezien? Fouten maken is menselijk.
Probeer dan met meer ruimte waardoor ze wel een mega grote idote sprong moet maken om er 2 in één te nemen? Of probeer 't eens aan de hand in draf.[/quote]
met meer ruimte maakt ze of een hele grote sprong of 2 kleine , en aan de hand licht het eraan hoeveel energie ze heeft of ze het goedd doet of niet.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:01

Italo schreef:
Amai 14 jaar en nogal een grote mond :( mensen willen gewoon helpen. Anders zou je hier die topic niet plaatsen. Als je geen commentaar of raad wilt, geen topic plaatsen dan :?
Sorry maar das mijn mening. Volgens mij is je pony inderdaad enthousiast over het springen :)

ik heb normaal geen grote mond hoor .
misschien is het omdat ik slechte zin heb omdat ik buikpijn heb ...

ja mijn pony is inderdaad erg enthousiast met springen :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:01

Nouja, soms zie ik wel vaker een laatste stukje van 'n post aan voor het onderschrift, aangezien ik vaak snel scroll en het lijntje niet zie :P dusja
Maar maakt niet veel uit,

En je pony kan idd erg enthousiast zijn.. misschien een x ergens les nemen en meer focussen op balkjes dan echt springen? Bijv. eerst normaal balkjes lopen, en als dat goed gaat, en ze niet idioot doet, verder gaan op de hoogte. Als ze het écht leuk vind, dan doet ze vanzelf wel normaal als ze weet dat als ze niet normaal doet dat ze dan ook niet hoger mag.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:02

star_hutch schreef:
als ze het wel netjes doet als ze moe is, zou ik dit onderdeel voorlopig alleen doen als ze moe en niet meer zo fris is. op een gegeven moment gaat ze vast de link leggen dat ze gewoon over de balkjes kan draven en kun je na verloop van tijd ook normaal erover draven als ze fris is. of denk ik nou te simpel?

volgensmij denk jij niet te simpel maar was ik de hele tijd te moeilijk aan het denken , dit ga ik zeker eens proberen :)

Italo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:02

romyloverrr schreef:
Italo schreef:
Amai 14 jaar en nogal een grote mond :( mensen willen gewoon helpen. Anders zou je hier die topic niet plaatsen. Als je geen commentaar of raad wilt, geen topic plaatsen dan :?
Sorry maar das mijn mening. Volgens mij is je pony inderdaad enthousiast over het springen :)

Oké daarmee kan ik dan leven :o
Mijn paard haat springen :) moet vroeger iets meegemaakt hebben, maar helaas kunnen ze het niet vertellen :(
Dus bij de jouwe zit het wel goed ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:04

xBerber schreef:
Nouja, soms zie ik wel vaker een laatste stukje van 'n post aan voor het onderschrift, aangezien ik vaak snel scroll en het lijntje niet zie :P dusja
Maar maakt niet veel uit,

En je pony kan idd erg enthousiast zijn.. misschien een x ergens les nemen en meer focussen op balkjes dan echt springen? Bijv. eerst normaal balkjes lopen, en als dat goed gaat, en ze niet idioot doet, verder gaan op de hoogte. Als ze het écht leuk vind, dan doet ze vanzelf wel normaal als ze weet dat als ze niet normaal doet dat ze dan ook niet hoger mag.

ze vind al het springen super leuk , al moet ze 10 keer dezelfde hindernis nemen,
maar ik zal proberen het eens zo'n 3 kwartier vol te houden :)

Hikarii

Re: pony springt alsof het een mega hindernis is over een balkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:06

Naja, succes ermee. Moet wel goed komen, denk ik. En anders gewoon lekker laten lijkt mij, behalve als je wedstrijd gaat springen. Kan je lekker een in-uitje doen zonder de hoogte in te gaan, zij denkt de hoogte er wel bij :P Kan je ook nog even lachen en blooperflimpjes etc.

Even offtopic:
Heet ze toevallig Romy? (Aan je gebruikers naam te zien..) Ik namelijk wel :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:07

Italo schreef:
romyloverrr schreef:

Oké daarmee kan ik dan leven :o
Mijn paard haat springen :) moet vroeger iets meegemaakt hebben, maar helaas kunnen ze het niet vertellen :(
Dus bij de jouwe zit het wel goed ;)[/quote]

ja , bij de meine zit het springen wel goed.
helaas heeft mijn pony ook iets meegemakt vroeger waar ik noot meer achter zal komen ,
bij mji had ze een soort trauma voor mennen , vrachtwagens en mannen
ze was doodsbang voor de eigenaar terwijl die net heeft gezorgd dat ze iin goede handen kwam.

bij mij is het uiteindelijk allemaal goed gekomen , door dingen te doen die er niet direct wat meer te maken hadden maar wel iets er mee te maken hadden :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:09

Sommige opmerkingen in dit topic vind ik wel erg vreemd..

Maar iig, TS heb je les?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:10

xBerber schreef:
Naja, succes ermee. Moet wel goed komen, denk ik. En anders gewoon lekker laten lijkt mij, behalve als je wedstrijd gaat springen. Kan je lekker een in-uitje doen zonder de hoogte in te gaan, zij denkt de hoogte er wel bij :P Kan je ook nog even lachen en blooperflimpjes etc.

Even offtopic:
Heet ze toevallig Romy? (Aan je gebruikers naam te zien..) Ik namelijk wel :P

ja ze heet inderdaad romy :)
ik heb al 1 blooperfilmpje , van hoe ze 2 jaar geleden was , al ben ik hier niet erg trots op :P
http://www.youtube.com/watch?v=YZ7XRKst ... =relatedik ga geen wedstrijden met haar rijden,
want ik kan héél erg slecht tegen mijn erlies , en toen ik een wedstrijd zo
teleurgesteld was dat ik mijn 3e prijs niet op ging halen
heb ik er een punt achter gezet :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:12

vosje456 schreef:

Maar iig, TS heb je les?

dressuules, in een bak bij ons in de buurt , maar daar hebben ze geen springmateriaal :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:12

Op de foto die je plaatst geef je veel te veel mee, dat moet je juist niet doen want daarmee geef je juist het signaal 'springen'.
Leg 4 balken achter elkaar op drafafstand en rijd er normaal naartoe, in rustig drafje. Lichtrijden en gewoon rechtop blijven, als ze springt, geef vooral niet mee maar blijf zoals je zit, als je daardoor wat tegenzit moet dat maar, ze moet niet het signaal krijgen dat springen de bedoeling is.
Ze zal misschien over de eerste balk proberen te springen, je houd haar tegen en draaft meteen weer verder, als je dat handig doet zal ze misschien 2 keer springen maar daarna echt voor de makkelijke manier kiezen en de laatste 2 balken gewoon draven. Dan natuurlijk uitgebreid belonen!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:13

Dat linkje klopt volgens mij niet, gaat over de orkaan sandy..
Nouja, veel succes ermee :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:14

romyloverrr schreef:
vosje456 schreef:

Maar iig, TS heb je les?

dressuules, in een bak bij ons in de buurt , maar daar hebben ze geen springmateriaal :)

Okee, misschien zou je de vraag alsnog bij je instructrice neer kunnen leggen, misschien kan ze ook tips geven zonder les?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:14

ja dat weet ik , het is eigenlijk gewoon een mislukte foto waar eigenlijk zowat alles verkeerd aan is.

ik zal het zeker proberen !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:16

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:17

vosje456 schreef:
romyloverrr schreef:

Maar iig, TS heb je les?

Okee, misschien zou je de vraag alsnog bij je instructrice neer kunnen leggen, misschien kan ze ook tips geven zonder les?[/quote]
oké dat zal ik doen :j

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:23

Wat ook nog wil helpen:
Leg 3 balken achter elkaar neer. Stap erheen en als je over de tweede balk bent draaf je aan. Als dat goed gaat draaf je na de eerste balk aan. Als dat goed gaat is draaf je net voor de balken aan. En zo steeds meer uit breiden. En natuurlijk als ze het goed doet, overdreven belonen zodat ze het ook begrijpt wat de bedoeling is :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:12

oké , ik zal het zeker proberen !

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:41

Heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als dit al eens gezegt is..

Je kan eerst en vooral aan de hand erover gaan, eerst met 1 balk, dan met meerdere.
En dan er pas opgaan. Als je er wel opzit, en over meerdere gaat, leg ze dan wat verder uit elkaar, zodat ze zéker niet erover kan.
Oja, aan de hand als het in stap lukt, kan je het ook in draf doen :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 19:45

er en aan de hand lukt het prima in stap , in draf een de hand komt toch dat huppeltje weer
als ik de balkjes ver van elkaar afleg toed ze het in 2 huppeltje .

het is een apart geval :')