Micheline schreef:Ik volg dit ook even, aangezien mijn paard ook aan knarsetanden doet, echter niet tijdens het rijden, maar op stal!
Het is begonnen toen ik ging verhuizen naar een andere stal, hier begon hij te knarsetanden, later ben ik weer verhuisd naar een andere stal, waar hij dus niet meer deed knarsetanden.
Helaas was deze stal toch te ver rijden en moest ik op advies van de huisarts i.v.m. lichamelijke klachten weer verhuizen naar een stal dichterbij mijn huis.
Wij staan hier nu 2 maanden en sindskort is hij weer begonnen met knarsetanden.
Hij doet het voornamelijk als iemand zijn of haar paard voert (wij moeten onze paarden zelf voeren).
Zodra hij zijn stal uit is, doet hij niet aan knarsetanden. Ook tijdens het trainen niet, dan ontspant hij gewoon en sabbelt lekker op zijn bit en wilt gewoon voor me werken.
Zijn gebit is ook nagekeken door de tandarts en was prima in orde!
Kan dat knarsetanden misschien komen doordat we helaas vaak moesten verhuizen? Stress dus?
Volgens mij komt knarsen altijd door stress...
Ik zou mezelf er iets minder zorgen om maken wanneer hij het slechts op stal doet, maar een paard bij iemand anders uit dit topic deed het ook niet echt tijdens het rijden, en had toch maagzweren...
Een verhuizing kan ongemerkt veel stress opleveren bij een paard...
)