sander_lotte schreef:@ 44Myrthe44: dat is nou net wat het minst helpt van alles. Het wordt net erger als ze blijft tikken.
Ik heb de indruk dat het allemaal te snel is gegaan voor Romeo, hij is plots meer moeten gaan lopen onder zadel toen ik het ruitertje gevonden heb, toen het rijden super goed ging ben ik een stapje moeilijker gegaan (figuren rijden ipv enkel een grote volte) en toen is het mis gegaan. Als we hem gaan blijven tikken bij elke bok, gaat hij nog meer gefrustreerd raken en dan loopt alles in het honderd.
Logisch dat het eerst erger wordt. Hij is heus niet dom, hij kijkt eerst hoe ver die kan gaan. Dat blijkt behoorlijk ver. En hij zal elke keer verder gaan. Natuurlijk raakt hij gefrustreerd als je blijft tikken, hij zal er heus een gevecht van maken (omdat jullie het nu ook al zo ver hebben laten komen). Maar je moet echt doorgaan, doorgaan, doorgaan. Ook al duurt het een half uur. tik, bok, tik, bok, tik, bok, tik, bok, tik. Als jullie maar de laatste zijn! En dat bij elke keer dat hij weer een bok geeft. Het zal een paar keer heel zwaar en moeilijk zijn (vooral door bange ruiter), maar ik denk dat het dan zo over is.
Natuurlijk mag jij ook gewoon een stapje verder gaan als het rijden super goed gaat (niet een te grote stap natuurlijk, maar ik krijg totaal niet de indruk dat dat gebeurt is). Als een volte rijden goed gaat kan hij echt wel wat andere figuren hoor, dat mag je ook best van hem vragen. Je hebt een pony die niet WIL, hij kan echt wel. Elke pony kan simpele figuren rijden, stappen, draven en galopperen. Zeker nadat hij alweer meer dan een maand gereden is. Jij maakt het ''moeilijker'' --> je pony gaat eerst even kijken of hij er ook onderuit kan komen. Echt waar, zulke pony's bestaan :p. En hij zal dit elke keer blijven doen bij iets nieuws, dus je moet eigenlijk gewoon een ruiter hebben die door kan pakken/ strenge instructteur die het meisje ervan kan overtuigen een keer door te pakken.