Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarjanB schreef:Ik ben gelukkig niet echt bang maar heb er geen plezier meer in en vaak veel stress over wat mensen van mn rijden vinden.

maar ik zal het eens proberen om niet teveel na ge denken over wat een ander denkt.
lekker galopperen en met aanspringen werd ik bijna gelanceerd omdat ze zo rond was en een meter van de grond af omhoog aansprong.
). Je paard gaat je hier wel door heen helpen hoor; zo te lezen heeft ze dat met die buitenrit al laten zien. Als je toch bezig bent met je focus te verleggen van andermans oordeel/mening, naar iets of iemand anders is het misschien wel een goed plan om je helemaal alleen te richten op je eigen paard (dat is overigens best moeilijk hoor, maar werkt wel degelijk).
. MarjanB schreef:@eke het vreemde is, is dat ik het alleen met paardrijden en andere sporten heb. Ben heel competatief opgevoed en wil gewoon eigenlijk altijd goed doen. Met werk en gewone leven geen tot weinig drukmaar ik zal het eens proberen om niet teveel na ge denken over wat een ander denkt.
Wel heel erg bedankt voor de tips!
Wou eigenlijk gaan springen maar mn zadel lag gisteren heel raar. Blijkt de boom dwars door midden te zijn! Heel vreemd, zadel is niet gevallen oid. Gelukkig is het een verwisselbare boom en kan het eenvoudig gerepareerd worden
elbony schreef:ik las net nog even terug, en zag dat je aan western heb zitten denken, maar dat je het paard er niet voor denkt te hebben. Misschien is working equitation dan een goed alternatief. Dat is eigenlijk een combinatie van doma vaquera dressuur met allerlei gehoorzaamheidsoefeningen (zoals ze ook in het western doen): hekje open/dicht, brug over, L inrijden in galop en weer terug in zijn achteruit, allerlei slalom dingen in galop. Je hebt een style-gedeelte en een speed-gedeelte. Hier een speed-voorbeeld van de 8-voudig wereldkampioen Pedro Torres met zijn geweldige Oxidado : http://www.youtube.com/watch?v=5895K-Xjupk. Om je niet meteen kopschuw te maken hier nog een voorbeeld van de style-test: http://www.youtube.com/watch?v=Dzvopwrz ... creen&NR=1
? Ik vind hem echt geweldig! Wist je trouwens dat ze down under ook met WE bezig zijn? Hun vee-traditie sluit er ook goed op aan, hun campdrafting heeft ook gelijkenis met het cutting van western en met de Doma Vaquera campo bezigheden.
Ik heb vorige week veel buiten gereden en ook gewandeld (zie onderschrift
) Mn zadel was stuk dus kon ook niet anders (boom dwars door midden)
ik helemaal blij!