Lengte van de beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blind_Faith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:05

Ympi, echt? Ken jij Marcella? Ken je haar goed? Als dat zo is, wil ik wel graag wat over haar horen :D
En bedankt voor de tips!

Moor25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:59

Je moet niet ineens je beugels 4 gaten langer maken, doe dit gewoon langzaamaan. Elke paar lessen een gaatje langer zodat je aan de lengte kan wennen.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:47

Ik ken het probleem, heb zelf ook de neiging met te korte beugels te rijden. Nu ben ik van de wek begonnen met de beugels 1 gaatje langer te maken en dat voelde zo prettig, ik kon het zelf haast niet geloven :j ik wen er nu al aan, na twee keer rijden. Ik had altijd pijn aan mijn heupen van het rijden, vooral bij het uitstappen, en dat is nu haast weg. Bovendien zit ik veel beter in het zadel. Als ik hieraan gewend ben, maak ik ze nog een gaatje langer. Gewoon beginnen dus en langzaam maar zeker naar een goede en prettige lengt toewerken +:)+

Blind_Faith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 11:25

Nog eens een updeate:

Ik ben dinsdag voor de allereerste keer op de nieuwe manege gaan rijden, die dichterbij huis is. Manege Binnenhof is de naam! Ik vind het er heel leuk! Ik mocht op een paardje rijden van 35 jaar, die echt heel braaf is. Het was de eigenaresse haar allereerste pony. Toen ik moest opstijgen had de lesgever zelf de beugels op juiste maat gezet en daardoor had ik er dus niet over de zeggen. Het voelde eerst heel raar om zo lang te rijden want ik speelde continu mijn beugels kwijt. Maar toen ben ik echt op het regeltje van 'hielen naar beneden drukken' gaan letten en ze schoven er niet meer uit. Ik zit nog altijd niet lang genoeg, maar ik geloof dat ik al drie à vier gaatjes korter zit! De volgende stap is nog twee gaatjes en dan zou ik eindelijk goed moeten zitten :D Ik ben alvast blij met deze vooruitgang :D

antje_vip

Re: Lengte van de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:37

Goed zeg :) Het is idd eerst even wennen, maar uiteindelijk zit je echt steviger als je je beugels op de juiste lengte hebt.

YamaSaki

Re: Lengte van de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:23

Dat is mooi om te horen!
Fijn dat je een leuke manege hebt gevonden :)
-en zo 35jaar dat is ook een flinke leeftijd :D -