loopt dit paardje te diep of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:33

Neus hoort loodrecht t.o.v. de grond te staan. Pony valt nu zowat voorover, zo veel te diep loopt hij. Arm dier.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:33

van mij instricteur moet hij leren rustig draven omdat hij in het begin aleen maar kei hard kon draven
paardje is 7 jaar nu aan het beleren
ja instrichteur zegt dat het goed is dat die zo loopt ja
drm d8 ik zal het is kijken hier wat jullie zeggen
en ik zaag niet

Kosje4

Re: loopt dit paardje te diep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:34

arm dier ???
ik vraag hem niet naar beneden hoor van mij mag hij met ze neus in de lucht lopen

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:35

Rijsa schreef:
Veel te diep ja. Hij loopt ook niet eens goed, ipv dat hij nageeflijk loopt, ontwijkt hij je hulp gewoon door zo diep te gaan lopen. Gooi je teugels maar los, en laat je paard zelf maar eens lopen voordat je aan zijn hoofd gaat zitten. Het hoofd komt vanzelf dan wel een keer.
En als je nog geen les hebt, les gaan nemen. ;)

ze heb al les
ik heb er niet veel verstand van maar deze loop wel erg diep

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:36

Teugels losgooien is weer het andere uiterste, je moet zorgen dat ze niet zo op je hand gaat leunen, ze moet op eigen benen lopen. Dus trek die kop maar omhoog en geef been. Als je teugels losgooit heb je kans dat ze gaat stofzuigen en da's ook niet de bedoeling want dan komt ze niet van de voorhand af.
Voorwaarts is goed, maar laat haar niet rennen of over haar tempo heen gaan, want dat kan ze nooit ondertreden. Ga werken aan de buiging, daarna wat zijgangetjes gaan rijden etc. Maar een goede instructrice zoeken is wel een must denk ik.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 24-10-12 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Als een paard met zijn neus in de lucht loopt drukt hij zijn rug weg, dat is dus ook niet goed :)
Ik zou een goede, ervaren instructeur zoeken, denk dat dat je veel verder kan helpen.

Nirvana_

Foto's laten wat anders zien..
Laat ik het zo zeggen. Als je zo doorgaat, zit het paard binnen een jaar met allerlei rug en peesblessures.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:38

ik heb wel les maar blijkbaar geen goeie
ik ga een nieuwe zoeken
bedankt voor de tips

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:39

ik heb weinig vertrouwen in de lesgever als ik deze foto's zie
hopelijk zijn het maar momentopnames, anders zou ik toch maar eens opzoek gaan naar een andere instructeur

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:39

Dit paard moet duidelijk nog de balans vinden. Ik zou het juist helemaal niet erg vinden als hij lekker naar voren loopt. Dan moet hij namelijk zijn rugspieren gaan gebruiken. Gun het beestje de tijd, pas als hij nagevelijk wordt kan me hem er van voren bij pakken.

Ik vind het wel een beetje raar dat een instructeur zegt dat dit goed is. Ik zou bijna zeggen, ga maar op zoek naar een ander.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:42

Andere instructeur is stap 2. Stap 1 zou voor mij zijn je eens goed gaan verdiepen in het paardenlichaam, hoe het werkt en waarom een bepaalde houding wenselijk is en waarom een andere houding niét. De titel van je topic geeft al aan dat je eigenlijk geen idee hebt waar je mee bezig bent...

Dan de instructeur zoeken. Doordat jij nu wat meer kennis hebt, kun je ook veel beter beoordelen of de nieuwe instructeur inderdaad goed is, of niet :) Succes!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:49

mee eens. ze mag wel een meter omhoog .

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:59

Serina_Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

je moet zoals vele zeggen echt je teugels losser laten! dan leert hij/zij op eigen benen lopen. Je paard loopt nu echt veel te diep, zoek een goede instructrice/instructeur en ga er lekker mee aan het werkt. het is namelijk wel een mooi paardje :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:15

Het mag inderdaad gezegd worden dat je daar een leuk paardje hebt.
Het zou zonde zijn als die stuk gereden wordt, maar volgens mij heb je de boodschap al begrepen.
Met een goede instructeur kunnen jullie een leuke combinatie worden.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:18

sabrinagirl schreef:
van mij instricteur moet hij leren rustig draven omdat hij in het begin aleen maar kei hard kon draven
en ik zaag niet

Je paardje loopt inderdaad veelste diep. Aller eerst zou ik zeggen zoek een andere instructrice.
Jij zelf zeg het paardje moet nog veel leren maar je ziet het verkeerd kijk eerst eens bij je zelf jij
moet veel leren waardoor je het paard meer kan leren. Allereerst moet hij actiever worden actiever betekend
niet dat die harder moet maar dat die zijn achterhand sneller moet kunnen gebruiken. Dit doe je door veel tempowisselingen
te rijden dus wat zachter draven en wat harder draven wat zachter wat harder net als of je naar de stap gaat en dan gewoon weer
een arbeids tempo.

Maar zoek de fout eerst bij je zelf!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:22

Hoe kan hij zijn achterhand sneller gaan gebruiken en zijn voorhand niet? Dat kan niet haha.... Langere passen maken lijkt me een beter plan.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:30

Paardje loopt echt te diep. Als hij het uit zichzelf doet zo snel mogelijk afleren, zo komen je hulpen ook niet door. Hand vóór houden (voor het zadel boven de schoft) niet pakken, zelf losse verbinding proberen te houden en heel veel voorwaarts. Als hij zijn hoofd dan omhoog doet is hij braaf.

sabrinagirl schreef:
van mij instricteur moet hij leren rustig draven omdat hij in het begin alleen maar kei hard kon draven
en ik zaag niet

Deed hij het ook toen hij nog zo hard ging? Of is dit pas gekomen in het lagere tempo van nu?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:05

Je hebt het hier heel verkeerd begrepen hoor.
Dit paard doet dit niet uit zichzelf, jij dwingt hem ertoe.
Neem dit niet aanvallend op, maar leer hem los te laten, en probeer met losse teugel wat snelheid te vragen, maar let op laat los ook al gaat hij net iets vlugger dan je graag zou gewild hebben.
Paardje heeft dit mssn zelf een beetje aangeboden als een manier om onder de druk uit te komen, en das hem zo dus ook gelukt, dit is moeilijk weer af te leren, maar het kan wel.
Neem daar echt les voor, jij bent echt de oorzaak en zolang je dat niet beseft kan je het ook nooit gaan oplossen.
Eigenlijk is dit een schande om zo te denken dat je het goed doet.

sabrinagirl schreef:
eff voor de duidelijk hijd he
hij doet dit uitzichzelf hij moet nog leren om dit niet te doen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:49

sabrinagirl schreef:

Dit paard doet dit niet uit zichzelf, maar jij als ruiter heb nog heeeeeeel veel te leren, neem les en hou het in stap totdat je kunt lichtrijden.
Je komt veel te ver uit het zadel en zoek steun aan de teugel,
Haal de sperriem er ook af zou ik aanraden, het paard opent ook de mond door teveel druk in de mond.
Dus eigenlijk, dit paard kent het maar jij niet, klinkt hard, maar a.u.b neem les , want ik vin dhet echt een heel naar beeld

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:57

Ik zie op sommige fotos dat je zijn hoofd probeerd op te tillen. Dit is natuurlijk goed geboeld maar hierdoor word het alleen maar erger. Hand na vóór been actief maken door laten draven en handen wat meer uit elkaar houden zodat hij ruimte krijgt om zijn nek uit te schuiven :j Heel veel jonge paarden kruipen achter de teugel.. voooorwaarts voooorwaart vooorwaarts schakelen schakelen schakelen en dan is het over een paar weken minder/eruit

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:56

sabrinagirl schreef:

Het is ook niet zo'n ramp hoor, beter dan een paard wat de kop in de lucht gooit.
Maar heb jij ervaring met zadelmak maken? Heb je wel goede begeleiding?

Je moet beginnen met veel meer tempo rijden, hij moet echt vlot voorwaarts zijn en snel aan je been. Je teugels kunnen ook wel wat langer.
Hij zal dan echt niet meteen perfekt lopen maar met meer tempo kan hij niet zo diep zakken als hij nu doet, de rest komt vanzelf.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 01:09

Als je iets meer ervaring zou hebben, was het geen enkel probleem om je paard in deze houding te trainen. Gezien de vraag die je stelt kun je beter je paard aanleren dat hij in het tempo loopt wat jij wilt. Dus zo hard of zacht als jij wilt en dat hij iets hoger met zijn hoofd loopt en met de neus er wat meer naar voren.

Nachtlampje schreef:
als je paard zo loopt ben je goed bezig:

[ Afbeelding ]

Je moet er toch niet aan denken dat je paard zo loopt? := Drie meter te lang en op de voorhand.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 01:31

Vudress schreef:
Nachtlampje schreef:
als je paard zo loopt ben je goed bezig:

[ Afbeelding ]

Je moet er toch niet aan denken dat je paard zo loopt? := Drie meter te lang en op de voorhand.

Vind dat eigenlijk helemaal geen slecht beeld. Voorhand valt mee, achterbeen is er goed bij, en ik zie liever een paard wat 'drie meter te lang is' dan opgekropt en overstrekte rug. Dit paard kan je makkelijk oppakken (korter maken) en zo wat meer verzamelen, dus als uitgangspositie is dit príma. But okay, ik zal wel weer rare ideeën hebben.

anneliesdj schreef:
Het is ook niet zo'n ramp hoor, beter dan een paard wat de kop in de lucht gooit.

Valt over te discussiëren......

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 01:42

ikzelf rij mijn paarden net iets achter de loodlijn omdat mijn ervaring zegt dat wanneer je die achterhand er goed onder hebt de rug makkelijker bolt. wanneer je ze gaat oppakken heb je de optimale lichaamsbeweging. los, etc etc.

maar dit paard is niet voorwaarts, kan niet op zn eigen benen lopen. idd, gooi de teugels los en rij m voorwaarts, succes :)