Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heleennn schreef:Het paard is nog maar vier jaar, heb haar nog maar een kleine maand... Het gaat hier puur om de vraag of ik mijn slof juist gebruik, het zadel past perfect, ze is medisch net helemaal goedgekeurd met buigproeven en heel die boel erbij. Lichamelijk dus prima in ordeVoor alle problemen die jullie opnoemen heb ik een intsructrice en we zijn er erg hard aan het werken. Niet alles loopt in het begin van een leien dakje, er moeten nog veel kilometers gemaakt worden en veel voltes gereden worden voor dat we goed bezig zijn

Heleennn schreef:Ik gebruik ook enkel onder begeleiding mijn slofMijn opa zegt iig dat ik beter niet met martingaal rijdt, heb eigenlijk altijd zijn advies opgevolgd en het heeft me altijd geholpen... weet even geen raad meer
Vilar schreef:Je kunt beter op zoek gaan naar de oorzaak waarom je paard tegenwoordig haar hoofd in de lucht gooit en onder je vandaan loopt.
Als je dat niet doet en de boel gaan forceren en afdwingen met een slof, kun je enorm veel schade aanrichten.
Ze gooit haar hoofd trouwens niet meer in de lucht nu, ik rijdt ook niet meer veel met slof. Abacab schreef:Ik ga met Babootje mee. Ik zou 'm iets korter nemen omdat ik ook bang ben dat je paard er in kan stappen als hij zijn hals laat vallen.
Verder vin ik de kritiek hier op jouw rijden en je paard echt te hard. Er is nog een heleboel op aan te merken en dat zul je zelf ook best weten. Maa ik zie hier vaak genoeg combi's voorbij komen waar dezelfde krtiekpunten op van toepassing zijn maar die dan de hemel in geprezen worden. Ik krijg vaak het idee dat sommige mensen een soort rooie waas voor hun ogen krijgen bij het zien van een slof en dan niet meer in staat zijn om kritisch te kijken naar wat er werkelijk te zien is.
midgie schreef:Heleennn schreef:Het paard is nog maar vier jaar, heb haar nog maar een kleine maand... Het gaat hier puur om de vraag of ik mijn slof juist gebruik, het zadel past perfect, ze is medisch net helemaal goedgekeurd met buigproeven en heel die boel erbij. Lichamelijk dus prima in ordeVoor alle problemen die jullie opnoemen heb ik een intsructrice en we zijn er erg hard aan het werken. Niet alles loopt in het begin van een leien dakje, er moeten nog veel kilometers gemaakt worden en veel voltes gereden worden voor dat we goed bezig zijn
Waarom dan een slof als het dier nog maar 4 is??
Wat al eerder gezegd de slof hangt los , maar het paard loopt niet netjes nageeflijk en hangt in jou hand, ook vanuit deze hoek van de camera.
Het paard loopt met weg gedrukte rug.
Als je een instructrice hebt en zij kan jou niet helpen om zonder slof te rijden dan zou ik toch aanraden een ander te nemen,
Ga ook zoals eerder gezegd aan jou houding werken je zit te veel op je paard daardoor drukt hij waarschijnlijk zijn rug weg en komt omhoog, rij je wel eens zonder zadel?
midgie schreef:Waarom steekt je paard zijn hoofd in de lucht??
Ik zou dat eerst eens gaan onderzoeken,
Past je zadel ?
Jou zit is ook niet helemaal fijn voor het dier blijf eens wat meer ui de rug,
Heb je ook les , want ik zou eerder voor goed rijden gaan dan voor een slof kiezen.
Denk dat het probleem niet bij het paard ligt maar bij jouzelf.
Klinkt niet echt fijn om dat te horen, sorry , maar het is jou onkunde
aerdenhout1 schreef:Zoals jij de slof gebruikt kan het weinig kwaad! Net even strakker aan trekken in geval van 'nood' en dan weer los.
Zo te zien doe je dat prima! Je hebt ook een paard dat heel goed weet als die slof eraan hangt denk ik!?
Die oude merrie van mij wist dat zo perfect dat het soms griezelig was.
Nadeel is dat je het op wedstrijd ook zonder moet gaan doen, dus geen gewoonte van maken zeg maar, dan is het een fijne hulpteugel!
En neem het van een oude rot in het vak aan... een slof is.. mits juist gebruikt... een prima hulp teugel!
Air schreef:Nou, ik weet niet wat jij onder afkraken verstaat, want ik zie eerlijk gezegd nette posts voorbij komen met daarin tips, rekening houdend met het welzijn van het paard.
Als je het al vervelend vind dat mensen zeggen dat het probleem ook bij jou kan liggen ipv. bij het paard, dan moet je niet gaan paardrijden. Zo makkelijk is het namelijk niet.