Overigens, als je paard nooit nageeft zal het alleen maar slechter zijn voor de rug en traing je dus spieren die je niet moet trainen. Dus het is wel degelijk belangrijk. Ook als je gaat springen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superior schreef:Somebitch schreef:Het verschilt als je op een fjord of een welsh rijdt? Het is allebei een mond van een paard hoor.de mond is zo hard dat jij hem maakt. En als je continu loopt te kneden en te plukken dan zal de mond dus inderdaad steeds harder worden en harder en harder en dan maar een zwaarder bit nemen want dan loopt hij wel weer mooi in de krul.
daar heb je opzich wel gelijk in natuurlijk. Een mond is een mond maar elk paard heeft wel een ander karakter... Ik heb trouwens geen zwaar bit gewoon een doodnormaal trensje...
[/quote]Citaat:Grappig, mijn paard moet ik iets vragen om te doen, toch leuk om te lezen dat sommige paarden op automatische piloot gaan

aerdenhout1 schreef:[qoute]Een paard krijg je niet aan de teugel door iets te doen.
Door fatsoenlijk te rijden komt je paard zelf naar beneden.
Citaat:Grappig, mijn paard moet ik iets vragen om te doen, toch leuk om te lezen dat sommige paarden op automatische piloot gaan
en pas daarna wordt misschien nog eens gekeken of de berijder wel goed zit, of t paard voorwaarts genoeg is etc etc maar ik had t allang opgegeven met zere armen. Ik heb t zelf ervaren en ben dus opnieuw bij écht de basis begonnen met een andere juf, die niet perse in t Z rijdt en intussen ruim een jaar aan t oefenen oefenen oefenen en nu sinds de laatste maand lijkt het alsof ik en mn paardje het door hebben