Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar om er maar even een eind aan te breien, ik zou even kijken of hij echt geen last heeft van spierpijn in zijn rug bijvoorbeeld. muis_lover schreef:Heey ik heb het meeste gelezen maar niet alles dus as het al gezegd is mijn excuses.
Misschien heeft hij gewoon wat spierpijn? Een massage zou kunnen helpen of een kraker laten komen. Het zou niet raar zijn aangezien het paard hele andere spieren moet gaan gebruiken en opeens een ander zadel op ze rug krijgt wat een hele andere drukverdeling geeft en wat jou zit automatisch zal hebben veranderd. Daarbij kan het paard ook gewoon je uittesten (het komt vaker voor dat dit later gebeurt). Hij moet natuurlijk opeens hele andere dingen leren die hem veel kracht kosten. Mijn paard bijvoorbeeld is een dressuurpaard en die heeft ook opeens ze periodes dat hij gewoon echt niks wil terwijl hij een week eerder voorbeeldig liep. Soms word het paarden ook even te veelmaar om er maar even een eind aan te breien, ik zou even kijken of hij echt geen last heeft van spierpijn in zijn rug bijvoorbeeld.