Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nistria schreef:Ik heb wel eens gehoord dat passage een 'voorwaarste gang' is. Ik bedoel dat je voorwaarts naar de passage moet ipv door terug te nemen; is dat zo?? Ik dacht het wel maar ik zie velen (en ik doe het zelf ook snel) een passage rijden door het paard terug te verzamelen. Wat is nou de juiste manier??
josien schreef:Het laten optillen van de benen kun je makkelijk leren. Je leert het paard zijn been op te tillen als je die met de zweep aan raakt.
Dus je tikt met de zweep op zijn been. Doet hij hem omhoog dan belonen. Reageerd hij niet. Kriebelen met de zweep op het been. Dus net als of je zweep een vlieg is. Om die vlieg weg te jagen zou hij zijn been optillen. Belonen maar weer. Na regelmatig dit te oefenen hoef je de zweep alleen er maar naar te wijzen.
Citaat:Dat trucje ken ik ook, maar ik geloof toch echt niet dat je er een paard mee in de passage of piaffe krijgt...
Vind het er meer 1 in de categorie 'hoe leer ik mijn paard een kunstje'.
Katja"]
[quote="Nistria schreef:Ik heb wel eens gehoord dat passage een 'voorwaarste gang' is. Ik bedoel dat je voorwaarts naar de passage moet ipv door terug te nemen; is dat zo?? Ik dacht het wel maar ik zie velen (en ik doe het zelf ook snel) een passage rijden door het paard terug te verzamelen. Wat is nou de juiste manier??
abby schreef:Lees het boek van Hinrichs eens over dit onderwerp. Daarin noemt hij wel vier of vijf manieren om te komen tot een goede passage en piaffe. Overigens: bij een goede piaffe wordt de voet opgetilt tot maximaal de kroonrand en de kogel van het standbeen. Worden de benen hoger opgetrokken dan duidt dat op niet voldoende draagkracht van de achterhand (aldus Hinrichs).
Citaat:Abby, je kunt hulpmiddelen gebruiken bij het aanleren van nieuwe dingen, maar dan alleen als hulpmiddel om te helpen de eigenlijke hulp te leren, als versterking dus. Het doel is natuurlijk zonder stok.
Langer dan een paar seconden is erg lang, een paard is toch geen flamingo??
josien schreef:Horseyfries, waar heb je die informatie vandaan, van dat het paard niet het gewicht van de voorhand haalt. Maar enkel meer zijn achterhand er onder zet.
Ik ben heel benieuw. Omdat anderen het weer anders zeggen.
O,ja is dat met een engels zadel gedaan. Of ook met andere zadels en rijstijlen.