Geen bak hebben, in het weiland lukt niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LizSunFly

Re: Geen bak hebben, in het weiland lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:54

Jup idd. Alleen het probleem is met de eigenaar het is een man en doet er verder zelf niks mee.. We sluiten altijd het weiland af met de hekken. Haha muziek erbij lijkt ook een goed idee ! Thnx voor de tips

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:06

Dit heb ik ook enkele jaren gehad met mijn paard in het begin. Heb ook alle dingen geprobeerd + een stukje weide afgezet, maar dit heeft allemaal niet zo echt geholpen. Nu sta ik op een stal en gaat het al jaren prima. Onze band is ook veel beter nu en hij kan nog steeds dag in dag uit op de weide. Een paard (mijn paard toch) heeft gewoon duidelijkheid nodig en wil graag weten wat je van hem verwacht zonder dit af te dwingen. Mijn paard weet nu perfect: Piste = rijden/longeren, Longeercirkel = longeren/ontspannen, Weide = paard zijn, Gang = poetsen,... Dit hebben sommige paarden gewoon echt nodig. Misschien is dat bij jou pony ook het geval? Natuurlijk kan jij jammer genoeg niet beslissen waar je verzorgpony komt te staan. Is er geen piste die je in de buurt kan afhuren oid? Moest ik van jou zijn zou ik altijd elke activiteit op zijn specifieke plaats doen, bijvoorbeeld rijden op één bepaald stuk (waar de pony dan liefst zo weinig mogelijk in haar 'vrije' tijd komt), poetsen naast de stal, longeren op een kleiner stukje enzovoort.
Ik hoop voor je dat het beter zal gaan later, dit zal je echt veel voldoening en een band geven hoor :)

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:41

Ja inderdaad ! We gaan woensdag denk weer proberen om die tips te gebruiken ! ;)

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 17:02

Sorry voor de late reactie maar hier komt het hele verslag hoe het is gegaan vorige week:
In avond ben ik er op geweest en zijn we in de bak gaan rijden. Stappen ging prima ! Na een tijdje toen we goed hadden los gestapt ging ik d'r aansporen voor in de draf. Ze deed t een klein stukje en toen ik dr terug voelde dat ze wou gaan stappen spoorde ik er weer aan maar daar reageerde ze niet zo op dus gaf ik een tikje met de zweep, toen begon ze weer te steigeren.. gaf ik dr weer een tik en begon ze weer.. en zo ging het vaak. Na een tijdje waren we weer een klein beetje aan het draven ging weer niet zo lekker dus weer een tik toen steigerde ze super hoog en verloor me evenwicht dus ik dook er maar af. Bleef nog in me beugels hangen wat ik anders nooit heb en werd toen nog een klein stukje meegesleurd.. Daarna dr weer op geklommen en nog geprobeerd het ging weer niet zo goed.

Volgende dag:
Een andere verzorgster die Sun al 2 jaartjes langer verzorgt dan ons kwam ons helpen. Die dag ging m'n vriendin erop want we wisselen gewoon af zodat we allebei kunnen rijden. Nou ze had weer wat probleempjes hoor die Sun haha. Die verzorgster ging er daarna zelf ook ff op en pakte dr ff heel streng aan. Ging toen wel beter na een tijdje ! Dus daarna me vriendin er weer op ging al een stukkie beter. Wij 4 balken neer leggen zodat ze balken kon gaan lopen. Vond ze wel leuk, Sun. Daarna had ze nog gedraafd ging al wat beter.. Ze had flink gezweet want bij dr zadel plek zat er een zweetplek en bij dr singel plek, het was ook wel warm ! Maar ze had het beter gedaan dan die dag daarvoor haha.

Die dag daarna:
Die dag ging ik er weer op. Weer goed los gestapt, veel figuren gereden en balken gelopen. Toen weer proberen te draven, ging eerst niet zo maar na een tijdje goed aanpakken enzo deed ze het prima ! Goed beloont en weer ff gestapt en daarna weer draven, ging weer goed ! Was zo happy :D Daarna draven over de balkjes heen, toen we over de balkjes heen waren geweest wou ze weer gaan stappen dus weer een tikkie en aansporen, zat ze weer een beetje te meuten dus toen we er weer over heen gingen liet ik dr lekker door draven en na de balkjes weer aansporen en toen draafde ze door ! :) Ook weer veel figuren gereden en dat ging goed ! :) Na een tijdje ging ze een open stukje in en toen wou ze niet meer haha toen wel weer terug gekregen en toen waren we na een tijdje wel weer klaar. Toen buiten proberen uit te stappen maar ze vond iets eng hahaha. Dus toen nog ff in het land uitgestapt !

Nou hier was het hele verhaal haha.

Groetjes ! :wave:

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:17

Vandaag weer in het land gereden, ging weer prima ! :)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:42

Super :)!

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:06

Ja he ! :) Was wel blij en heb dr goed beloont ;)

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 18:02

Vandaag weer gereden in de bak ! Ging super ! Dus weer stukje galop gedaan, ging ook goed ! :D