Shetlander is onder het zadel niet te houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:25

ilse011 schreef:
RusselNuwell schreef:

heey..
ik heb het overeen shet van 13 in dit topic(denk 1,07 m)..
in d andere topic heb ik het over kiara..

Dan nog blijft mijn punt dat je te lang bent, of de pony nou 1.07 is of 1.10. Als je echt zo koppig wilt zijn om te blijven rijden, dan raad ik je alsnog dringend aan om een goede instructeur te zoeken, met nadruk op goede. Eentje die je niet alleen wat oefeningen geeft, maar eentje die je ook corrigeert als je je pony uit balans haalt.

Daarbuiten, dat een ander op een shet rijdt waar hij/zij te groot voor is, maakt het nog niet goed dat jij dat ook doet. Op je profiel staat nog een andere verzorgpony waar je ook op rijdt, waarom wil je dan percee op deze rijden?

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:25

EskeGirl schreef:
Je bent inderdaad te groot :n

En dus, als meer mensen het doen, is het nog niet goed!

Waarom ga je niet lekker grondwerken/mennen/lange lijnen/vrijheidsdressuur/wandelen doen?

o,dat ik dat met de andere shet doe....
de eigenaar heeft zelf gevraagt op ik hem wil doorrijden

Eske_B

Re: Shetlander is onder het zadel niet te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:26

Als je verstandig bent, stop je met rijden. Dat is beter voor je verzorgShet, en zeg dit ook duidelijk tegen de eigenaar :)

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:27

RusselNuwell schreef:
Dan nog blijft mijn punt dat je te lang bent, of de pony nou 1.07 is of 1.10. Als je echt zo koppig wilt zijn om te blijven rijden, dan raad ik je alsnog dringend aan om een goede instructeur te zoeken, met nadruk op goede. Eentje die je niet alleen wat oefeningen geeft, maar eentje die je ook corrigeert als je je pony uit balans haalt.

Daarbuiten, dat een ander op een shet rijdt waar hij/zij te groot voor is, maakt het nog niet goed dat jij dat ook doet. Op je profiel staat nog een andere verzorgpony waar je ook op rijdt, waarom wil je dan percee op deze rijden?
[/quote]

de eigenaar vraagt of ik de shet wil doorrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:29

ilse011 schreef:
amado7 schreef:
1.60 voor shetlander van 1.07 vind ik echt te groot ;)

ik ben 1,58 en die shet 1,10!!

enne hoe vaak zie je wel niet dat iemand die groter is nog op een shet van 1,10 rijdt??

Da's een wéreld van verschil natuurlijk :') :roll:

Je bent te groot, en daarom gaat hij racen, omdat je 'm uit balans brengt. Er is een doodsimpele oplossing voor: er niet meer op gaan.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:30

ilse011 schreef:
amado7 schreef:

enne hoe vaak zie je wel niet dat iemand die groter is nog op een shet van 1,10 rijdt??

Wil dat dan zeggen dat JIJ dat ook moet doen?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:30

amado7 schreef:

enne hoe vaak zie je wel niet dat iemand die groter is nog op een shet van 1,10 rijdt??[/quote]

Je bent te groot, en daarom gaat hij racen, omdat je 'm uit balans brengt. Er is een doodsimpele oplossing voor: er niet meer op gaan.[/quote]

Hahah!

Schilt ook echt 10 cm he! :')
Laatst bijgewerkt door SienenIvo op 11-09-12 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:31

enne hoe vaak zie je wel niet dat iemand die groter is nog op een shet van 1,10 rijdt??[/quote]

Je bent te groot, en daarom gaat hij racen, omdat je 'm uit balans brengt. Er is een doodsimpele oplossing voor: er niet meer op gaan.[/quote]

uhme ....
gaat het niet om het gewicht :o

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:31

Volgens mij snap je het niet helemaal?

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:32

SienenIvo schreef:
amado7 schreef:

Hahah!

Schilt ook echt 10 cm he![/quote]

??

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 16:33

[/quote]

gaat het niet om het gewicht

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:34

Wat snap je nou niet?

Je bent gewoon te groot voor die pony en wil graag tips.Dus we geven je tips dat je moet stoppen met het rijden van die pony en dan ga je zeggen :Het gaat om het gewicht he? :?

Als je te zwaar weegt voor die pony is het ook zielig voor die pony he?
Laatst bijgewerkt door SienenIvo op 11-09-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:35

Ook met je lengte kun je een pony uit balans halen. Zelf vind je het waarschijnlijk ook makkelijker om een korte balk over je schouder te dragen dan een heel lange balk. Persoonlijk zou ik er niet meer opstappen ook al vraagt de eigenaar dat. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid nemen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:40

Mensen, mensen, mensen..

De TS is 12. Hebben jullie daar aan gedacht toen jullie keihard commentaar begonnen te leveren? Ze vraagt een hele duidelijke vraag en geeft duidelijk aan dat ze het er NIET over wil hebben. Aangeven dat ze waarschijnlijk wel te groot is lijkt mij geen probleem maar een 12 jarige aanvallen gaat echt te ver.
Jullie zouden je allemaal moeten schamen.

Wat betreft te vraag zou ik het heel voorzichtig, stapje voor stapje, oppakken. Misschien hulp vragen van de eigenaar. Om ook even in te gaan op de (belachelijke manier van) discussie. Het gaat wel om het gewicht maar als je te lang bent kun je je pony uit balans brengen. Dit is ontzettend vervelend voor de pony. Shetlanders zijn sterk, ze kunnen echt wel wat hebben. Maar als je merkt dat het voor de pony echt moeilijk wordt, is het beter om er niet meer op te rijden. Je moet de pony niet in de weg zitten. Je zou hem wel kunnen gaan longeren. Stap, draf, ho-commando's leren.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:41

capopjekop schreef:
Ook met je lengte kun je een pony uit balans halen. Zelf vind je het waarschijnlijk ook makkelijker om een korte balk over je schouder te dragen dan een heel lange balk. Persoonlijk zou ik er niet meer opstappen ook al vraagt de eigenaar dat. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid nemen.

Dat kunnen 12 jarigen toch niet voorzien?! Kom op zeg, een beetje psychologische kennis voor je zulke antwoorden geeft.
Kinderen hebben niet van nature een "verantwoordelijkheids gevoel".

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:43

Maar ze is toch wel iets te groot voor een shetlander?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:45

Mendel schreef:
capopjekop schreef:

Dat kunnen 12 jarigen toch niet voorzien?! Kom op zeg, een beetje psychologische kennis voor je zulke antwoorden geeft.

Sorry hoor, maar ik ken genoeg 12 jarigen die dat dus wel hebben. Kijk dat ze het niet weet dat ze te groot is is tot daar aan toe, dat moet je op een gegeven moment leren. Maar hier wordt al door diverse mensen aangegeven dat ze te groot is. Als je dan bewust door gaat met rijden omdat de eigenaar je dat vraagt dan kun je op die leeftijd ook wel al inschatten dat dat voor de pony geen goed idee is. Mijn ervaring is dat mensen de eigenaar vaak als excuse gebruiken om goed te praten dat ze er nog op rijden. Want er zijn meer dan genoeg andere manieren om een pony beweging en aandacht te geven. Er zullen maar een paar (onwetende) eigenaren zijn die eisen dat een verzorgster die te groot is perse op de pony moet rijden.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:48

Pff,,

Sommige mensen zeuren hier wel een beetje sorry hoor!
Zou je mischien een foto willen plaatsen van dat je er op zit (rijd)
Dan kunnen we wel even verder kijken ;)

p.s. Mischien kan je inderdaad les nemen. ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:51

capopjekop schreef:
Mendel schreef:

Sorry hoor, maar ik ken genoeg 12 jarigen die dat dus wel hebben. Kijk dat ze het niet weet dat ze te groot is is tot daar aan toe, dat moet je op een gegeven moment leren. Maar hier wordt al door diverse mensen aangegeven dat ze te groot is. Als je dan bewust door gaat met rijden omdat de eigenaar je dat vraagt dan kun je op die leeftijd ook wel al inschatten dat dat voor de pony geen goed idee is. Mijn ervaring is dat mensen de eigenaar vaak als excuse gebruiken om goed te praten dat ze er nog op rijden. Want er zijn meer dan genoeg andere manieren om een pony beweging en aandacht te geven. Er zullen maar een paar (onwetende) eigenaren zijn die eisen dat een verzorgster die te groot is perse op de pony moet rijden.

Inderdaad, daar ben ik het nou helemaal mee eens. Ze vraagt om de tips, en ik denk gewoon simpel dat het komt omdat ze te groot is, en het te lang zijn is dus ook te groot ;)
Ik weet hoe het voelt hoor, om zulke reacties te horen in het topic, maar het is wel de waarheid ;)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:53

Het gaat om de manier waarop de "tips" worden gegeven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:54

Leuk is het idd niet, ook voor de eigenaar niet. Ik heb een leuke bijrijdster voor mijn shet, maar nu wordt ze toch wel erg groot voor hem. Dus mss dat ze nog een keer een afscheidsritje maakt binnenkort, maar dan gaat ze over op mijn andere pony. Erg jammer, want ik vond haar super leuk rijden met mijn shet.

Mendel wat is er mis met de tips, over het algemeen vind ik het wel meevallen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:54

Mendel schreef:

Dat snap ik, maar ik denk dat mensen dat doen omdat ze blijft volhouden dat ze niet te groot is, en ik denk dat daar ook het probleem zit van heel het topic.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:00

Mendel schreef:
Mensen, mensen, mensen..

De TS is 12. Hebben jullie daar aan gedacht toen jullie keihard commentaar begonnen te leveren? Ze vraagt een hele duidelijke vraag en geeft duidelijk aan dat ze het er NIET over wil hebben. Aangeven dat ze waarschijnlijk wel te groot is lijkt mij geen probleem maar een 12 jarige aanvallen gaat echt te ver.
Jullie zouden je allemaal moeten schamen.

Wat betreft te vraag zou ik het heel voorzichtig, stapje voor stapje, oppakken. Misschien hulp vragen van de eigenaar. Om ook even in te gaan op de (belachelijke manier van) discussie. Het gaat wel om het gewicht maar als je te lang bent kun je je pony uit balans brengen. Dit is ontzettend vervelend voor de pony. Shetlanders zijn sterk, ze kunnen echt wel wat hebben. Maar als je merkt dat het voor de pony echt moeilijk wordt, is het beter om er niet meer op te rijden. Je moet de pony niet in de weg zitten. Je zou hem wel kunnen gaan longeren. Stap, draf, ho-commando's leren.

Wat is er zo keihard aan vertellen dat ze te groot is voor de pony?
Het is niet mijn bedoeling haar aan te vallen, en imo doe ik dat ook helemaal niet. Ik moest alleen erg lachen om het argument dat 1,60 en pwoon 1.10 natuurlijk heel iets anders was dan 1.58 en 1.07 (nog steeds trouwens :') )

Stapje voor stapje? Nah..... gewoon zeggen dat het niet meer kan, niet al te voorzichtig zijn, hoor, ook een 12-jarige kan best leren dat iets niet kan.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 17:09

amado7 schreef:
Mendel schreef:

Dat snap ik, maar ik denk dat mensen dat doen omdat ze blijft volhouden dat ze niet te groot is, en ik denk dat daar ook het probleem zit van heel het topic.!

ik heb niet gezecht dat ik niet te groot ben!
ik heb alleeen gezecht dat het ook om het gewicht gaat

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:12

Bij het rijden van een shetlander gaat het niet enkel over gewicht, ook lengte kan een shetlander uit balans brengen. Nu ik jouw profiel heb bekeken, ben ik eveneens van mening dat je te lang bent om nog op deze shetlander te rijden. Indien je dit wel doet, zorgt dat er voor dat er schade ontstaat bij de shetlander. Ga gewoon vrijheidsdressuur doen of mennen.