Jong paard dressuurmatig leren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: Jong paard dressuurmatig leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:02

Geen een niet getraint paartd heeft de kracht om 40 meter schouderbinnen te doen, dat moet je ook op bouwen natuurlijk maar met 1 of 2 passen starten is de basis , ik heb ook een planking paard erbij en di emoet ik idd veel van hand verandere ik doe dat door b.v in de volte van hand verandere door heel erg mijn binnenhand te openen dan valt ze wel naar binnen maar dat is nu eenmaal in het begin bij de basis vandaar uit kun je weer op de schouder vragen om meer naar buiten de stappen,Longeren met die hulp zou ik nooit doen , vind het een nuttelozen uitvinding die helaas in veel ruitersprot zaken verkocht worden aan ruiters die echt helemaal geen idee hebben hoe en wat, als dit soort dingen dan gebruikt moeten worden dan bij een zeer ervaren ruiter die kijkt naar het paard en kan voelen, maar negen van de tien ruiters kunnen dat niet , dus mijn advies is dan laat ze in de winkel , geef je geld dan uit aan een goeie les in longeren b.v met de enkelen lijn, ook dan kun je het buiten been bereiken zeker als eht paard travers aan de hand kent, is leuk , leerzaam en heel goed voor het paard zowel lichamelijk als mentaal,

et97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:55

les nemen...?

HELA

Re: Jong paard dressuurmatig leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 15:55

Ik heb ondertussen mijn eerste les achter de rug en doordat er continu op mijn houding gehamerd werd, liep mijn paardje ook veel beter! Zonder die begeleiding moet ik zelf continu op mijn houding letten wat dan weer maar af en toe lukt (mijn paard loopt dan niet goed, ik kom nerveus en alles is op zeep!)

Best niet longeren met een pessoa dus?
Misschien neem ik inderdaad best een les om juist te longeren ook! Ze was deze week veel te heftig aan de longe en ik had geen idee hoe ik dat moest gaan oplossen..

Danku iedereen voor al de tips! Ze komen zeker van pas