Probleem buiging linkergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:04

hallo; ik heb het misschien niet helemaal goed doorgelezen, maar is er wel eens naar de nieren/eierstokken gekeken?

en hoe kwam ze aan die rugkneuzing? is ze gevallen? is er ook naar de ribben gekeken hierna?

gr cindy

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:13

Kan het niet zijn dat het aan jouw houding ligt?
Ik heb dat zelf namelijk wel, doordat ik een tijd lang verschrikkelijke last heb gehad van mijn rug, ben ik ongemerkt gaan compenseren in mijn eigen lichaam waardoor ik hem rechtsom zo dwars zat, dat hij niet eens meer kon galoperen. Ook alleen maar in protest komen. Ik heb de osteopaat erbij gehad, mezelf helemaal los laten maken en met Fysio mijn eigen rug weer sterk gemaakt. Nu zijn we samen weer opweg om fatsoenlijk rond te kunnen komen.
Ik dacht eerst zelf ook dat er iets met hem aan de hand was. Tot ik filmpjes van mezelf terug zag en zag hoe scheef ik eigenlijk zat, hoe erg ik hem in de weg zat met rijden. Niet heel gek dat hij daar last van had.

Ps. heb niet heel het topic gelezen dus misschien is het al gezegt...... Hoop iig dat je snel weer aan het werk kunt zodat het voor beide weer prettig is.

sliert

Re: Probleem buiging linkergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:11

paar dagen niet rijden en daarna eens een ander zadel proberen. Heb voor mijn paard 4 keer een zadel aan laten passen door een goeie zadelmaker, moest vier keer goed passen/liggen en bleek vier keer dus echt niet goed te zijn! Je kent je eigen paard het beste. Als ze dit voorheen niet deed {bijv. dat blokkeren met doorzitten....dus blijkbaar kun je gewoon goed zitten anders had ze daar in het verleden ook wel een probleem van gemaakt}, dan zou ik toch heel erg oppassen met haar er gewoon doorheen rijden. Andere optie, geef d'r gewoon eens een sterke pijnstiller en ga dan rijden. Als ze dan ineens het braafste meisje van de klas is, dan weet je dus dat ze echt pijn heeft met rijden. Overigens is een thermografie niet zaligmakend. Dierenarts moet dat in mijn ogen gebruiken als een bevestiging van zijn klinische onderzoek. Hebben ze ook onlangs een kreupelheidsonderzoek gedaan? Knieblessures worden nog wel eens over het hoofd gezien.
PIjn in de voorvoeten kan ook zulk soort problemen geven. Het lijkt dan uit de rug te komen, terwijl het paard rugpijn krijgt doordat het gewoon scheef gaat om "om" de pijn heen te gaan. Sommige dierenartsen behandelen veel rugproblemen, waardoor ze voor het gemak de benen maar even vergeten {soort van tunnelvisie}. Nierproblemen werd hierboven ge-opperd: als je de nierfunctie zou willen laten onderzoeken, kan ik je aanraden om zowel bloed als urine te laten testen en dit binnen een half uur beide af te laten nemen. Alleen bloedonderzoek is vaak niet afdoende!
Succes met je paard enneh.....luister naar je gevoel!!!

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 16:56

Hoi,

Bedankt, ik blijf idd gewoon mijn gevoel volgen. Haar er doorheen rijden werkt niet, dan loopt ze een hele week compleet slecht. Het is ook geen merrie die met opzet dit doet. Ik heb een ander paard gehad die je echt uittestte en die er inderdaad doorheen moest rijden. Zij is een heel ander kaliber paard.
Buigproeven ed kwam ze goed doorheen.

Ik heb nu een zadel op proef maar ga voor de zekerheid toch nog wat andere zadels proberen. Ze staat nu sinds 1 week op de regumate omdat ze ook wat last had van haar eierstokken.

Hoe ze aan de rugkneuzing is gekomen is een raadsel. Ik haalde haar zo van de wei

Cissi_D

Re: Probleem buiging linkergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:07

Ik volg dit even! Ben benieuwd wat de regumate doet. Herken dit bij een merrie die ik gereden heb. Ze had moeite met de linker galop en als ze hengstig was leek dit te verergeren.