TinePine schreef:Het klinkt mij in de oren als een balansprobleem. Ook omdat je zegt dat hij trekt aan de longe. Hij is dus niet in staat om zichzelf netjes te dragen op de volte. Dus ook niet in galop met iemand erop. In de bochten/ voltes zal hij gaan versnellen, omdat hij niet in balans is. Dit heeft hij waarschijnlijk zelf niet onder controle. Kijk eens naar de symptomen van een ´scheef¨´ paard
http://www.paardenbegrijpen.nl/symptomen-gevolgen
Verder idd uitsluiten dat het niet aan zijn lijf/ tanden ligt. Hij is destijds wel gekeurd, maar wie zegt dat er in de tussentijd niet een ´probleem´ is opgetreden? Uitglijder in de wei? Verstapt.....Een goede fysio/ osteo kan ook iets zeggen over zijn natuurlijk scheeftheid en hoe te trainen.
Succes en houd het voorlopig alleen bij stap en draf. Is niets mis mee!
Hier ben ik het mee eens.
Denk ook indd aan een groot balansprobleem.
Ga maar eens rustig lezen op de aangeboden website.
Succes en voorlopig stap en draf.
) Het zou goed kunnen dat het een balans probleem is. Als ik mijn paard overnieuw zou inrijden dan zou ik zeker weten langer wachter met het aanleren van de galop aangezien zij een grote galop heeft en het daarom moeilijk voor haar was om in balans te blijven. De adviezen die ik hierboven heb gelezen over rustig de tijd nemen in stap en in draf, in combinatie met longeren spreken mij dan ook enorm aan. Consequent zijn is in mijn ogen iets anders dan een paard 'aanpakken'. Je paard doet dit niet om jou te pesten... Daar ben ik zeker van. Het klinkt ook niet alsof je paard dit grappig vind om te doen. Misschien kun je een schema maken voor haar training om dit probleem op te lossen? Dan heb je zelf een plan, en houvast... En kan je daar consequent in zijn.