In/uitstappen leuk maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vrijepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:52

Uitleggen waarom het belangrijk is en het leuk maken met gymnastiek. Dan leren ze dubbelop. Vragen stellen, een quiz houden waaran ze veel leren, vragen wat ze moeilijk vonden vandaag etc. Dan vliegt de tijd, blijven ze leren en worden de pony's goed gestapt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:57

Wat een ontzettend leuke ideeën zijn er langs gekomen zeg! :D Wij deden op de manege inderdaad ook veel theorie, anatomie etc. Ook leuk inderdaad om te slalommen (misschien knoop in de teugels, dat ze zonder handen moeten sturen?).

Ik vind uitstappen nog steeds saai :D ik probeer dan altijd mijn verzorgpaard volledig met zit te sturen, lijkt me leuk om ooit bitloos/hoofdstelloos te rijden, dus dan is dit een mooie oefening. Hij kan lopen met zijn hoofd op de grond, en ik oefen rustig verder, hij blij, ik blij.

Mylodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:21

Met de beginnerslessen doen wij op de manege ook altijd gymnastieken, maar dat doen we ook om het vertrouwen op te bouwen het natuurlijk niet niks op half op de kont van het paard te liggen omdat je zijn staart aan moet raken. De kinderen zijn daarna ook trots op zichzelf en gaan ook trotser zitten.

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:59

kunstjes doen ed vond ik als kind altijd heel leuk!