midgie schreef:wat bedoel je met 1u45 ?
Want als je een paard zonder juiste bespiering zolang laat lopen dan gaat elk paard op den duur door verzuring wel laag lopen , 2 uur dressuur is altijd te veel,
Je zeg dat je paard als je gaat draven zijn hoofd omhoog doet , dus dan is de stap nog niet helemaal af zoals jij zegt, werk stapje voor stapje, je kan beter 2 x op een dag 10 min goed werken dan 1 x 2 uur daar leert je paard niks van, ja zich de volgende keer weer verzetten, op een paard wat de rug weg drukt is het heel lastig en ook voor het paard erg belastend om door te zitten.
Uh hij liep goed toen. en werd gewoon ontspannender naargelang ik langer reed dus ik wou niet stoppen en resultaat hebben.
Is dit dan zo verkeerd? Maarja, als mijn paard omhoog gaat met de overgang van stap naar draf ga ik daarom niet alleen maar stap oefeningen doen. Ik bedoel, dit is toch normaal dat je daar veel tijd in moet steken en hij niet direct beneden blijft in draf, kan je daar dan toch ook in draf lekker aan werken aan nagefelijkheid, of moet dat volgens jou al direct lukken bij de overgang van stap naar draf?

) dan met een weggedrukte rug. 

Ben erg gevoelig op dat vlak en ik kan soms helemaal down zijn van 1 commentaar en weer helemaal happy/gemotiveerd zijn van een leuke aanmoedigende commentaar met veel motivatie in. Achja, ik ben nogal koppig en heb een eigen willetje dat vroeger nooit wou luisteren naar iemand. Ik ben/was nogal snel op de tenen getrapt. SERIEUS verbeterpunt voor mij, maar zal er nooit over komen, haha.