Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Zilfstar schreef:ja lange lijnen kan ik zelf en pony ook. Pony is echt heel makkelijk hoor en van allerlei markten thuis. Dus dat is zeker een optie om mee te nemen. Alleen gaat hem dat met draven niet worden ben ik bang. Zo hard kan ik niet rennen hahaha.
Lekker op een speelse manier uitdagen om te sturen. Met pionnen is een goed idee. Misschien ook eens achter een andere pony aan in de bak. Ze laat dr nu wel overal heenlopen waar ze (Kato) heen wil
Leuk Pony'tje trouwens hoor
Kon dochter fijn aan haar zit en handen werken en hoefde ze even niet op sturen te letten. En dat ging erg goed.
FIJN zo'n ondernemend tiep.
) en toen wilde ze los. Hoefslag rond is in die bak dus geen probleem, behalve in galop. Dan heeft ze geen stuur. Maar dat geeft niks, dochter durft nu lekker te galoperen met pony en dan komt dat met oortjes naar voren naar het hek toe geraced met een joelend kind op de rug. Hoezo lol met je knol. Afijn, sturen blijkt dus al beter te gaan als de hoeken minder eng zijn, dus ik heb er weer alle vertrouwen in dat met wat tijd het goed gaat komen. Zilfstar schreef:ja lange lijnen kan ik zelf en pony ook. Pony is echt heel makkelijk hoor en van allerlei markten thuis. Dus dat is zeker een optie om mee te nemen. Alleen gaat hem dat met draven niet worden ben ik bang. Zo hard kan ik niet rennen hahaha.
zoeffff
Maar echt les geven doe ik niet. Ik ben daar te fanatiek in weet ik van mezelf en dat is zowel voor haar als voor mij niet leuk. Dus haar lesjes rijdt ze op de manege, wel met haar eigen pony. En ze kijkt wat dingetjes af van de bijrijder die ze dan na wil doen. Verder maken we sinds een aantal maanden samen een bosritje op zondag, vindt ze geweldig. En thuis rijdt ze veel in de wei en vindt ze het leuk om balkjes te draven en kruisjes te springen en dat soort dingen. Prima, wordt ze handig van dus laat maar doen. Ze heeft een pony waar ze heel veel van kan leren, heeft Z dressuur gelopen, kan springen en cross dus ik laat haar lekker doen wat ze wil met dat beeske. De bijrijder is er om de pony gehoorzaam te houden want ik heb wel gemerkt dat zelfs de braafste pony ondeugend wordt als ie tijdens het rijden nooit eens gecorrigeerd wordt.Willem47 schreef:Ik vind het jammer dat er veel advies gegeven wordt behalve dat niemand zegt: Schakel een goede instructeur in die veel ervaring heeft met het leren rijden van kinderen of stuur haar naar een manege waar ze met leeftijdsgenootjes lekker kan leren ponyrijden.