Pony luisterd niet tijdens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:06

midgie schreef:
3 jaar is erg jong , du swees geduldig en daarbij neem les en goede begeleiding.
Zweep zou ik zeker niet op de verkeerde manier gebruiken,
Zelf heb ik mijn tinker eerst helemaal aan de hand opgeleid, dus miss een optie om het dier eerst de hulpen vanaf de grond te leren
Ook zou je de bak door de helft kunnen delen met een lint dat werkt voor jonge dieren vaak ook erg fijn dan hebben ze de aanleuning van de wand, of in de longeercirkel gaan rijden, maar boven al is belangrijk dat je zelf snapt waar je mee bezig ben .

Ik gebruik sowieso eigenlijk geen zweep, ik gebruik stem en benen. En de hulpen snapt ze prima, dat merk ik wel, sturen en naar voren snapt ze prima.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:21

Als ze hulpen snapt dan zou ze wel lopen toch, of jij ben de gene die haar tegenwerkt in je zit??
Kan niet dat een 3 jarige die net in gereden is alle hulpen al kent en snapt, denk dat j eeens goed les moet krijgen op b.v een pony di ehet allemaal al wel kent

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:05

dat heb ik nu ook! ik heb mijn moeder achter haar aan laten lopen met een longeer zweep, alleen heeft zij er geen conditie voor, dus heb ik een langere zweep gekocht . waarmee je niet op de schouders een tikje geeft (wat ik altijd doe) maar op de kont.

mijn pony wil nou wel,

maar 1 tip: blijf veel overgangen rijden,zodat zij ook weet wat ze moet doen en niet gaat bokken als je wil aandraven

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 17:24

Oke het is erg lang geleden dat ik wat heb gezegt, maar even kleine update ove maxime:

Inmiddels gaat het heel goed, ik heb ook inmiddels les op maxime, en dit gaat prima.

Ik heb gemerkt dat ik te lief was, en heb haar toen ze gng staken 1 keer een tik gegeven, en sinds dien doet ze het goet en is ze lekker actief. Ze is niet bang voor de zweep, maar heeft er respect voor.

Jullie adviezen hebben me geholpen, erg bedankt !

Dus samengevat: het gaat supergoed met mij en maxime ^^

XLisa

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:47

xLisaMaxime schreef:
Oke het is erg lang geleden dat ik wat heb gezegt, maar even kleine update ove maxime:

Inmiddels gaat het heel goed, ik heb ook inmiddels les op maxime, en dit gaat prima.

Ik heb gemerkt dat ik te lief was, en heb haar toen ze gng staken 1 keer een tik gegeven, en sinds dien doet ze het goet en is ze lekker actief. Ze is niet bang voor de zweep, maar heeft er respect voor.

Jullie adviezen hebben me geholpen, erg bedankt !

Dus samengevat: het gaat supergoed met mij en maxime ^^

XLisa

Fijn om dat te horen! ;) Proficiat!

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:51

Consequent zijn, niet zo zeer 'streng' maar leer wel aan je paard wat de grens is. Als je paard er iedere er mee weg komt, onthouden ze dat écht wel...