aeolusnr1 schreef:Het filmpje dat hier aangeraden werd, is zeker ook bij jouw probleem perfect van toepassing, jij zoekt uitvluchten, je rijdt idd dit paard niet, je bent hem nu aan het trainen om net dit verkeerde gedrag te tonen, dus de fout zit hier echt bij jou, en niet bij het paard.
Goed les nemen is hier de enige oplossing, leren paardrijden dus.
Je hebt blijkbaar niet genoeg kennis en kunde om dit zelf te gaan aanpakken, doe het dan ook niet meer neem les of blijf van dit paard vandaan.
Aan de hand van het lezen van tips hier is het echt onmogelijk om dit te leren, probeer het dus niet uit, of je riskeerd dat je ermee gaat verongelukken.
Maar het systeem dat ze in dit filmpje tonen is helemaal correct en heel juist, er zijn natuurlijk nog andere mogelijke oplossingen, maar ook die vragen van de ruiter toch de nodige kennis en kunde, overleg, begrip, horsemanship, en zeker ook wel een goede portie lef en durf.
succes
Daar ben ik het niet mee eens, waarom niet? Omdat mijn pony gewoon normaal loopt, ik bezig ben hem netjes te rijden en als ik dan afwenden wil, dan wil hij dus niet, en als je dus wel gaat proberen gaat hij dus steigeren.
Dat is niet waar, ik train hem daar niet op. Ik probeer het op te lossen, dmv tips ook van hier. En ik had al eerder benoemd dat ik sommige tips al uit heb geprobeerd, in totaal ongv. 4x mee bezig geweest.
Leren paardrijden? Na 7 jaar rijervaring te hebben moet ik dus volgens jou nog weer eens leren rijden? Ik vraag me dan toch echt af waarom ik in een half jaar van een pony die in het attractieaprk alleen maar linksom rondjes liep en geen hulpen kende een pony heb gemaakt die eerste werd met een getrainde dressuurpony. Ze was als 3 jarige beleerd om kinderen kleine rondje in stap rond te rijden. Alleen in stap 7 dagen per week hetzelfde rondje lopen. In een half jaar heb ik haar zo gereden dat ze dus geleerd heeft wat ik met hulpen bedoel en wat ik met de teugels bedoel. Nou kan ze wijken, galopswissel, en ze loopt ook aan de teugel, en die dingen. Dat heb ik haar allemaal aangeleerd in een half jaar. En het was geen makkelijke pony, ze bokte wel eens een keertje. En ook als ze iets niet echt leuk vond kon ze wat chagrijnig worden. Maar ik heb het dan altijd zo gedaan dat het voor haar ook leuk was en dat alles gewoon heel normaal ging. Ik vroeg niet veel van haar, want ze kende bijna niks. Dus ik was al best verrast dat ze het snel oppakte. Ik had eens een keer een wedstrijd met haar gedaan, dat ging heel goed. Kort daarna begon ik te kijken of ze iets moeilijkere dingen ook wilde. Ze snapte het niet direct, maar ze pakte het snel op. En zo zijn we in totaal 8x 1e geëindigd van de 10 wedstrijden.
Ik heb nu inmiddels 5 jaar les van iemand die veel ervaring heeft en niet bang is, ook zij heeft mij in een paar weken een heel stuk vooruit gebracht met deze pony. Toen ik deze pony 2 week had was er een onderlinge wedstrijd bij onze manege, toen deed ik daar aan mee: 187 punten.
Hij is van mij en ik ga echt niet doordat iemand die ik niet eens ken mijn pony wegdoen. Hoe kom je erbij!?
Echt waar, dit vind ik echt een hele rare reactie!
Ben ik met je eens, maar dit is niet van toepassing op mijn probleem, want als ik op de hoefslag rijd en ik wil afwenden, dan gaat hij daar niet heen en hij wil het liefste alleen maar vooruit.
Dus wat wil je dan dat ik doe? De hele bakrand wegslopen?
Ben ik met je eens, maar ik heb deze tips al 4x geprobeerd en ook daar zul je vast wel wat durf voor nodig hebben voordat je hieraan begint.