Halthouden en nagevelijk blijven tijdens het groeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:18

Vervang been er aan eens door knie aanknijpen,dan kan je paard al niet meer weglopen.
Het nageeflijker staan komt voort uit de hele rijerij,gewoon gaan oefenen op geslotenheid en dan wordt je halthouden vanzelf vierkant,gesloten en dan blijft hij dus ook nageeflijk.

Picassox

Re: Halthouden en nagevelijk blijven tijdens het groeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:27

Ja, daar heb je heel erg gelijk in, daar kan ik me ook heel erg in vinden en ik weet dat ik daar meer aan kan en mag gaan werken. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:44

Picassox schreef:
Ja superwoman, dat idee heb ik ook. Ze volgt m'n hand overigens wel netjes (vaak). Ik heb soms het idee dat ik iets erg fout doe. Ik probeer zo min mogelijk eraan te sleuren en te plukken en eigenlijk alleen hand stil en been erbij.

Ik doe juist ná het halthouden geen been meer.
Daarbij ben ik voor het zo kort mogelijk houden van de oefening,omdat een paard juist de voorwaartse drang moet hebben en houden.
Ho = ho en dan niet teveel klooien is mijn visie
Wel goed dat je zoveel les hebt zeg! +:)+

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:10

Ik had dat eerst ook met overpakken en bij mij was het dat ik dan toch de "druk" iets te veel los liet met het overpakken. Nu ik dus er goed op let dat de druk hetzelfde blijft blijft ze wel mooi nageeflijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:40

De mijne deed het ook altijd. Teugels in een hand en hij deed meteen zijn hoofd omhoog. Uiteindelijk is dat gewoon weg gegaan. Had gewoon met het hele plaatje te maken.

Maar met afgroeten heeft hij het altijd blijven doen.. Met stilstaan bleef hij gewoon mooi nageeflijk. Maar zodra ik mijn teugels in een hand nam om te groeten, ging huppa die hoofd omhoog en de oortjes naar voren de kantine in kijken, of naar de jury. (nieuwsgierig)
In de B en in de L1 vonden de jury's het nog grappig. Maar in de L2 en de M1 kreeg ik daar al minimaal een punt minder voor.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 06:39

Ik ga me nu maar richten op fijne overgangen rijden naar halthouden en stap/draf en andersom. Gister ook meer aandacht besteed aan geslotenheid in de stap. Misschien als ik het nog 100 keer doe dat het wat beter gaat worden... ;)