Ik weet even niet hoe ik dit moet oplossen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:27

Millanka schreef:
Ik ga niet alle reacties lezen, maar op het probleem van richting de uitgang drukker worden staat er op youtube een filmpje die misschien wel interessant voor jou is http://youtu.be/ORd_DX_fDnw

Ja grappig dat filmpje, toevallig doe ik dat al inderdaad. Op de volte draaien steeds voor de uitgang. Word ze inderdaad wat rustiger van.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:30

Backup schreef:
Mijn merrie moest ook vreselijk wennen na de verhuizing
Ik kon dus niet verder gaan met waar we waren gebleven op de vorige stal!
Ik be even terug gegaan naar veel grondwerken en veel poetsen etc etc
Daarna rustig aan t rijden weer opgepakt ! Eerst rustig aan, braaf was afstappen en de volgende dag weer er op!
Ze zag echt overal woezels en schrok van alles en ook zij wou alleen maar richting de uitgang
Toen dit gedrag wat bleef ben ik haar wat meer aan t werk gaan zetten op de plekken dat ze moeilijk begon te doen!
Rustig aan weer even terug na A geloof in je zelf en t komt echt wel goed!

Ja het zal vast wel goed komen.
Maar vind het best lang duren nu, ik hoop dat er wel voorruitgang in gaat komen.
Het lijkt nu juist dat het erger gaat worden.
Maar inderdaad doe ik dat ook, niet elke keer rijden. Maar ook gewoon poetsen, afspuiten als het lekker weer is, wat lekkers geven. en dan weer terug.
Maar alsnog is ze steeds gespannen, en dramt ze om weer terug te gaan naar de wei.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:31

rhanasasja schreef:
Oke, misschien een beetje een rare reactie, maar ik ga hem toch maar plaatsen.
Heb je ooit gehoord van wateraders? Misschien liggen die in de bak, dieren zijn daar ontzettend gevoelig voor. (maar ook mensen kunnen er zelfs ziek van worden)Misschien dat ze daarom zo vervelend is in de bak, en ze eruit wil? (edit: oke, maar dit verklaard trouwens buiten de bak nog niet.... Laat maar...)

Wateraders, daar heb ik ook echt nooit van gehoord hihi, apart maar inderdaad zoals je al zei, het is niet alleen in bak maar ook in de omgang :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:33

max66 schreef:
Misschien is het al geopperd (heb niet alles gelezen), maar zou het de puberteit kunnen zijn?

Jah, ik denk dat het wel deels meespeelt de pubertijd, ze is nog maar net 4 en ze krijgt nu een beetje door hoe sterk ze is en hoe makkelijk ze over me heen kan lopen.
Denk dat ze wel een beetje misbruik maakt van de situatie.
Maar vind dat ik het wel op een of ander manier moet kunnen corrigeren, want dit kan natuurlijk niet zo doorgaan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:46

Sammy_xxs schreef:
Moordrecht ( vlakbij gouda).

Vraag Kim om hulp! Zij is instructrice, weet om te gaan met onhandige peerdjes en woont dichtbij.
Roep maar als je nog geen contact gegevens hebt gekregen van iemand. ;)

Sammy_xxs

Re: Ik weet even niet hoe ik dit moet oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:47

Hihi toevallig, had gister inderdaad contact gegevens van haar gekregen, en heb haar net gebeld.
Ze komt vrijdag langs :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 23:55

Nou vandaag was Kim langs gekomen, en het ging gewoon helemaal goed :=
Had ik natuurlijk al voorspeld, dat als er iemand komt helpen dat ze ineens braaf is hahha.
Maar het ligt dus gewoon aan mij, ik let te veel op haar ben te gestressed als ik met haar loop.
Vandaag deed ik gewoon rustig, gaf haar geen aandacht en toen kwam ze zelf aandacht bij mij zoeken.
Zo van Hee Baasje waarom kijk je niet en zeg je niks tegen mij?! :+
Ze probeerde wel 1x terug te rennen, maar had haar gecorrigeerd en toen was er niks aan de hand meer en liep ze weer normaal mee *\o/*

Maar nu moet ik dus leren om gewoon te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze netjes met me meeloopt ( wat het ook zou moeten zijn) en dan komt het weer goed.
Ik moet mn eigen vertrouwen weer terug krijgen, want zoals ik vandaag zag kan ze het dus wel.
En was ze me hiervoor gewoon de baas.

Over ongeveer 2 weken, ga ik rijles nemen. Ik moet volgende week geopereerd worden, dus kan ik ff niet rijden.
En ben benieuwd hoe het rijden met begeleiding zal gaan! :D
Vandaag had ze me alleen geholpen met de omgang.